Har en gammel låve som jeg holder på å fikse opp. Den er to delt. En tømret del, som har ordentlig grunn, i form av noen slags betongblokker. Og så denne delen som jeg tenkte å fikse nå, der svillen hviler på store steiner, og i mellom steinene er det åpent rett ut.
Hva skal jeg fylle mellomrommet med? Finne riktig steiner som jeg legger der, og deretter mure sammen?
Eller ville det funket med type lecablokk?
Murad naturstein blir sikkert penest, men hvis utseendet ikke er en parameter, er det vel enklest å støpe? Mure med leca-blokker funker jo det også så klart, men er det risiko for vann utenfra trenger du jo å pusse, og da er det nok å foretrekke å støpe.
Har du et trebjelkelag kanskje det er bedre å la det være åpent blås under i stedet for å stenge inne luft som kanskje forårsaker fuktproblemer. Har du ikke bjelkelag, og bakken er gulvet, så å si, så er jeg mer med på hvordan du tenker. Dog har jeg ingen synspunkt på passende fremgangsmåte.
Akkurat, det er ingen gulv der inne nå, og jeg tenkte å bygge et gulv. Men først fikse grunnlaget..
Hvis jeg skal støpe, hvordan går jeg frem enklest da?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.