Hei!
Jeg har skaffet meg en robotstøvsuger (fra Xiaomi) og den fungerer finfint, bortsett fra at den ikke kan ta seg ut på kjøkkenet. Der sitter en gammel, solid snekret terskel fra barna hedenhøs tid, som selvfølgelig går et godt stykke inn under dørkarmen. Jeg har prøvd på ulike måter å lage en liten rampe som ikke ser helt forferdelig ut, men når den skal ut på kjøkkenet ved å svinge, kommer aldri forhjulet opp på rampen. Derfor begynner jeg å tenke på om man må senke terskelen istedenfor. Dog har jeg ingen anelse om hvordan, da den sitter helt innebygd og ikke kan fjernes uten å ødelegge så mye der (nyoppusset). Kan man høvle ned en terskel på plass på en eller annen måte?
Jeg har skaffet meg en robotstøvsuger (fra Xiaomi) og den fungerer finfint, bortsett fra at den ikke kan ta seg ut på kjøkkenet. Der sitter en gammel, solid snekret terskel fra barna hedenhøs tid, som selvfølgelig går et godt stykke inn under dørkarmen. Jeg har prøvd på ulike måter å lage en liten rampe som ikke ser helt forferdelig ut, men når den skal ut på kjøkkenet ved å svinge, kommer aldri forhjulet opp på rampen. Derfor begynner jeg å tenke på om man må senke terskelen istedenfor. Dog har jeg ingen anelse om hvordan, da den sitter helt innebygd og ikke kan fjernes uten å ødelegge så mye der (nyoppusset). Kan man høvle ned en terskel på plass på en eller annen måte?
Ingen svar? :/ Hva tror dere om å båndslipe ned et par millimeter?U UglyBob skrev:Hei!
Jeg har kjøpt meg en robotstøvsuger (fra Xiaomi) og den fungerer fint, bortsett fra at den ikke klarer å komme seg ut på kjøkkenet. Der sitter en gammeldags solid snekret terskel fra barna hedenhøs tid, som selvsagt går et godt stykke inn under dørkarmen. Jeg har forsøkt på forskjellige måter å lage en liten rampe som ikke ser helt forferdelig ut, men siden den vil ut på kjøkkenet ved å svinge ut så kommer forhjulet aldri opp på rampen. Begynner derfor å vurdere om jeg må senke terskelen i stedet. Men jeg har ingen anelse om hvordan, da den sitter helt innebygd og ikke kan fjernes uten å ødelegge mye der er (nyoppusset). Kan man bruke en høvel for å senke en terskel på stedet på et vis?
Bygg en egen "terskel" og test hvilken høyde som roboten klarer, før du begynner å modifisere den eksisterende. Legg ut et bilde av din terskel, med høydemål, så blir det lettere å komme med forslag.U UglyBob skrev:
Her finnes et forslag på hvordan man kan gjøre:
https://robotnyheter.se/2017/01/21/video-sa-far-du-robotdammsugaren-att-klara-hoga-trosklar/
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Är det någon som har erfarenhet av höga skjutglaspartier för uterum?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Varför flödar vattnet ur högtryckstvätten?
Trädgårdsmaskiner -
Hög elförbrukning trots samma förutsättningar...
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Tröskel till terass för hög
Utbyggnad och tillbyggnad -
Byta till högre tröskel för badrum
Badrum