Du tenker på gipsplater, som får et synlig rutemønster når det er ferdig, går som sagt ikke å sparkle slett uten større tiltak! Et alternativ er å velge fasade gips og bruke glassfiberstrimmel i stedet for pappstrimmel, mye enklere men ikke fullt så bra som papirstrimmel sies det.
Tenkte iom at man uansett sparkler igjen kortsidene på vanlig gips så burde det vel gå rundt på takgips ogsånino skrev:
Har dårlig erfaring med det bare, den veggen jeg gjorde i min gamle leilighet ble ikke så bra, dårlig utførelse antageligvis
Ok, hva tror dere om dette da? Det er glissent cc30 med 28x70, kan jeg bruke renoveringsgips for å bygge så lite som mulig?
Jeg synes rep gips er helt verdiløs... Det er 6mm det handler om. Rep gips følger hver eneste ujevnhet, skruene etterlater gjerne en liten forhøyning rundt hodet, dyrere. Ja bare dårligereO OdugligMenErfaren skrev:
Sparkle med vårrumssparkel, så lite du får i fasningen, lim remsen med type tapetlim eller våtromslim, tørk, sparkle, slip, sparkle osv til du er fornøyd, kortendene blir vanskeligst... Man må sparkle ut kanskje 20 cm på hver side av skjøten
Jeg tror at du leter etter et produkt som heter plangips. Det er samme format som en vanlig gipsplate men faset langs alle kanter. Ganske dyrt dog, men jeg tenker nok å bruke det når det blir tid for innertakene her hjemme.
Huseier
· Stockholm
· 714 innlegg
Eller så kjører man microlit over hele flaten.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Är detta ovanligt/farligt eller något jag bör vara orolig för?
Grund & Markarbeten -
Tegl: Ildfast, skorsteins eller vanlig?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Avlopp till WC, vanligt 110mm rör eller special?
Badrum -
GLL 3-80 med mottagare - vilken modell? Vanlig, C eller CG?
Verktyg & Maskiner -
Sette takgips i rutemønster; stygt eller vanlig?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi