Kjøpte nylig et hus der tidligere eiere har isolert garasjen og i den forbindelse hevet eller på en eller annen måte endret taket. Det føles imidlertid som at det ikke riktig ble gjort ferdig, og jeg trenger litt råd om hva som bør gjøres (se bilder). Jeg bekymrer meg blant annet for hva som skjer hvis det kommer en vinter med mye snø som risikerer å legge seg der oppe..

Så vidt jeg forstår har det vært slik en stund og ingenting har skjedd (bortsett fra at mønebjelken ser fuktskadet ut?).

Takknemlig for alle råd.

Rød vegg med fuktutsatt bjelke under uferdig takkonstruksjon, muligens en nockbalk. Potensielle utfordringer med snø og vinterforhold. Fuktutsatt nockbjelke og uferdig tak i et isolert garasjeprosjekt, med synlig treverk og takpanel. Potensiell fuktskadet materiell ses. Taket i et garage med synlig isolasjon og råte på bjelkene, bekymringer for snøbelastning om vinteren og mulig fuktskade. Rød vegg og hvit taklist på garasje, med synlig skjøt imellom. Veggen har ujevn tekstur og det er tegn på mulig fuktskade nær taket.

Det er vel bare at du pynter litt på det og setter en dekkbrett der?

• Liker
Anna_H
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.