Jeg skal flytte inn i en liten leilighet som har fastlimte garderober som tar opp veldig mye plass. Kan jeg på noen måte få fjernet garderobene og så kunne sette dem på plass igjen når jeg flytter ut?
Jeg gjorde noe lignende da jeg bodde i studentleilighet. Bendet forsiktig løs garderobene fra veggen og kastet dem opp på loftet. Husker ikke om jeg skrudde løs noe også, men tror jeg dro ut noen spikre som mest. Så sparklet og malte jeg der de hadde stått.
Ved utflytting var det lett å sette dem tilbake fint.
Jeg gjorde noe lignende da jeg bodde i studentleilighet. Brøt forsiktig løs garderobene fra veggen og kastet dem opp på loftet. Husker ikke om jeg skrudde løs noe også, men tror jeg dro ut noen spiker som mest. Så sparklet og malte jeg der de hadde sittet.
Ved utflytting var det lett å sette dem tilbake pent.
Jeg har lastet opp et bilde av innsiden av garderoben også (siste bildet), der ser jeg ingen skruer eller spiker som den kan være festet i veggen med.
Husker du om det var mye sliping og sparkling som trengtes siden? Ble det skader på veggen/selve garderoben?
Det fins en sprekk i veggen over garderoben, jeg lurer på om det er en risiko for at man river bort gipsen hvis man prøver å bryte løs den.
Nå var det noen år siden, så jeg husker ikke helt. Tror det var noen få skjulte spiker, men det gikk lett å få løs skapene. Du kan jo ta løs listene og bende litt forsiktig med brekkjern eller noe lignende, så merker du om det går eller om det sitter steinhardt.
Jeg sparklet bare litt halvslarvete og malte deretter. Det ble ganske fint og etterpå, når man flytter ut, så sitter det jo bak skapene, så det trenger ikke være perfekt.
Ingenting gikk i stykker når jeg fikset. Men jeg var jo ganske forsiktig også.
Det så ganske likt ut dine skap, men jeg kan jo ikke love at det går like bra for deg. Ser jo ikke helt sikkert hvordan de sitter fast.
Nå var det noen år siden, så husker ikke helt. Tror det var noen få skjulte spiker, men det gikk lett å få løs skapene. Du kan jo ta bort listene og bende litt forsiktig med brekkjern eller noe lignende, så merker du om det går eller om det sitter bomfast.
Jeg sparklet bare litt halvslurvete og malte deretter. Det ble ganske pent og etterpå, når man flytter ut, så sitter det jo bak skapene, så det trenger ikke være perfekt.
Ingenting ble ødelagt når jeg gjorde det. Men jeg var jo ganske forsiktig også.
Det så ganske likt ut dine skap, men jeg kan jo ikke love at det går like bra for deg. Syns jo ikke riktig sikkert hvordan de er festet.
Jeg skal flytte inn i en liten leilighet som har fastlimte garderober som tar opp veldig mye plass. Kan jeg på noen måte få bort garderobene og deretter kunne sette dem tilbake når jeg flytter ut?
Er nok ganske uvanlig å lime fast moderne garderober (sponplater) i veggen.
I gamle leiligheter sitter det originale garderober bygget av ekte tre, pleier å gå helt opp til taket også.
Disse garderobene ser ut som en ettermontering.
Listene kan være limt mot stammen.
I gamle leiligheter sitter det originale garderober bygget av ekte tre, pleier å gå helt opp til taket også.
Disse garderobene ser ut som et ettermontering.
Listene kan være limt mot stammen.
Betyr det at det ikke går an å få løs dem uten å skade veggen/selve garderoben?
Med tanke på de små hengslene og den mørke sokkelen tror jeg at garderobene er fra 80-tallet eller kanskje begynnelsen av 90-tallet.
Ttergo skrev:
ja det ser ut til å være marbodal skap fra begynnelsen på 80 tallet
Jeg tror dere er på rett spor men undrer meg mest på hvorfor garderobenes alder er interessant.
Det er vel antallet tuber PL400 som har gått til for å feste dem som påvirker TS muligheter og ikke garderobenes alder... Men jeg kan hende misser noe.
Jeg tror dere er på rett spor men funderer nok mest på hvorfor garderobenes alder er interessant.
Det er vel antallet tuber PL400 som har gått med for å feste dem som påvirker TS muligheter og ikke garderobenes alder... Men jeg kanskje går glipp av noe.
Ja, jeg forstår ikke helt heller, men jeg har ingen erfaring med bygg eller snekkerarbeid.
For å risikere å høres dum ut, finnes det kanskje noe middel man kan bruke for å løse opp limet så det løsner fra veggen lettere?
Sist redigert:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.