bor i en Smålandsvillan og skal snart sette opp veggplater på loftet. Nå har jeg imidlertid oppdaget noe som jeg ikke føler meg helt komfortabel med å "skjule" så jeg ønsker deres kommentarer.
Det finnes en limtrebjelke som (ifølge min tolkning) har som hensikt å støtte takstolenes støttebein fordi det mangler bærende vegg under. Problemet er imidlertid at støttebeinene ikke hviler på bjelken, det er et gap på flere millimeter og det som holder støttebeinene oppe er noen stakkars spikre som sitter på siden mellom limtrebjelken og den avsmalede delen av støttebeinet.
Ingen fare nå, men hva skjer den dagen det kommer mye snø? Vil spikrene ryke, og takstolene synker noen millimeter? Jeg har også sett en sprekk som jeg peker ut på bildet, det finnes kanskje en sammenheng.
Jeg er inne på å "shimse", typ banke inn noen tynne treplater eller noe i gapene for at det skal ligge mot.
Nei, spikene kommer ikke til å bli revet av. At takstolene beveger seg noen mm vil ikke merkes - Det er større forskjeller enn det på grunn av at plankene tørker sammen ulikt mye.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.