Hei, en rørlegger har byttet sluk fra støpejernsluk til purus-sluk i vaskerommet i vår kjeller. Hva skal jeg fylle igjen med? Snabbbetog eller slipsats?

• Hull i kjellergulv i vaskerom, med ny installert Purus sluk omgitt av grus. Rød og hvit rutete flisgulv rundt åpningen.
M Mackzz skrev:
Hei, en rørlegger har byttet sluk fra støpejernsluk til purusluk i vaskerommet i vår kjeller. Hva skal jeg fylle igjen med? Hurtigbetong eller sparkelmasse?
Jeg har akkurat gjort det samme, brukte vanlig finbetong. Men det finnes sikkert mange materialer som funker.

G Galten skrev:
Jeg har akkurat gjort det samme, brukte vanlig finbetong. Men det finnes sikkert mange materialer som fungerer.
G Galten skrev:
Jeg har akkurat gjort det samme, brukte vanlig finbetong. Men det finnes sikkert mange materialer som fungerer.
Tenkte først å bruke vanlig betong, men leste et sted at de må herde lenge før man legger ny klinker.

• Liker
Claes Sörmland
  • Laddar…
Det skal jo ligge ca 2-3 måneder før belegning.

Jeg har en lignende situasjon der jeg har et avløpsrør fra tidligere kjøkken som skal bli vaskerom. Når man støper igjen det, er det bare å holde ned betongen i hullet eller skal man rense fra grus og løse steiner før, eller får det ligge igjen som grunn? Og trenger jeg å "isolere" avløpsrøret så det ikke ligger helt inn mot betongen? Typ med noen skumfoam eller gummiduk.

Bare rett ned med betongen, stamp til litt så det blir litt kompakt, det går an å legge en asfaltpapp på toppen for å få røret litt løst. Er det nye plastrør så beveger det seg liiite når varmt vann kommer i det.

• Liker
Patrik Stubbendorff
  • Laddar…
Ja det var det jeg var bekymret for om man la betongen direkte mot røret at det ikke skulle kunne bevege seg tilstrekkelig ved setninger i huset. Det er et gammelt kjøkken fra vår utleiedel, så det vil sannsynligvis ikke være noen bevegelser på grunn av at det er nytt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.