Hei, vi skal bygge en uteplass som kommer til å være ca 80 cm over bakken, men vi vil ikke ha treunderlag, vi vil ha gulvet i betong. Noen som har tips eller synspunkter på dette? Vi kommer til å bygge grunnlaget i tre som en vanlig veranda/altan, men så vil vi som sagt støpe gulvet i betong.

Er det helt "off the charts" å gjøre det sånn?

Det går, men hvorfor blande inn tre i det hele? Kjøp L-støtte og fyll opp med grus og isolasjon før du støper platen din.

• Liker
Johan Van Kuyl
  • Laddar…
Nå nevner du noe som er helt nytt for meg.. vet ikke hva dette er men det skal jeg straks sjekke ut! :)

Jeg bygde opp en mur med skalblokk som jeg deretter fylte opp innenfor før jeg støpte terrasse....

skalblock_staplade-350px.jpg

Dette med L-støtte som en mur kan jo absolutt fungere. Hva slags isolasjon mener du? Hvordan og hvor skal man legge den? Og så skal jeg bare fylle opp med grus? Høres jo "enkelt" ut faktisk :)

Det vil jo kreve en del tungt artilleri med tanke på vekter og sånt, men det kan man jo sikkert få leid inn. Må man forberede bakken på noe vis for dette? Igjen med tanke på vekt.. huset har kjeller og således drenering..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.