1.706 lest ·
22 svar
2k lest
22 svar
sprekker i yttervegg, hva skal man tette med?
Hei er det noen som har tips, hva skal man tette sprekker i yttervegg med som ikke slipper inn røyk? Sparkel eller tetningsmasse av noe slag? helst vil jeg bruke noe som sitter i evigheter og ikke trenger å byttes ut noen gang og som ikke krymper så det kommer inn røyk fra naboen nå eller i fremtiden. Sprekkene er tydelige på innsiden av veggen ved siden av vinduene så det er der jeg tenker å tette. Man kjenner at det blåser inn luft utenfra via sprekkene. På utsiden av veggen er det en innglasset balkong og veggen er belagt med trepanel eller metall som er festet på ytterveggen inne i balkongen.
🙏
🙏
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 172 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46.172 innlegg
Selve husstammen har foreningen ansvar for, men sprekker på innsiden av veggen er det den boende som har ansvar for.H Hybro skrev:
Vil man at foreningen skal gjøre noe, f.eks. se over fasaden, bør man skrive en motion til årsmøtet og helst snakke med et antall naboer om problemet også, slik at man får noen med seg.
Jeg tenker at det blir mitt ansvar, så jeg tenkte tette med noe.BirgitS skrev:
Og spør da foreningen hva man kan tette med..
Fugeskum pleier å ese ganske mye og kryper ut av sprekker, da søler det ned skikkelig. Hvem retter opp slikt da?
Trolig den som utfører jobben.
Kan bli skikkelig omfattende både på ut- og innside.
Fugeskum pleier å ese ganske mye og kryper ut av sprekker, da søler det ned skikkelig. Hvem retter opp slikt da?
Trolig den som utfører jobben.
Kan bli skikkelig omfattende både på ut- og innside.