Hvor mange cm EPS-betong tilsvarer 20 cm cellplast? Det hadde vært smidig å legge i kjelleren hvis man fjerner gulvet. Finnes det å kjøpe EPS-betong fra betongbil, eller må man blande selv? Noen som har lagt dette og har noen erfaringer/refleksjoner?
/
M
/
M
Jeg støpte riktignok bare et baderomsgulv, men det ble blandet i bøtter akkurat som flytsparkelen. Betongbil? hvor stort skal Du pigge???
40 cm høres veldig mye ut, stemmer det virkelig? jeg har maks 8-9 der det er som tynnest og 20 der det er som tykkest, varmeste rommet i huset som jeg har skrevet tidligere.
40 cm høres veldig mye ut, stemmer det virkelig? jeg har maks 8-9 der det er som tynnest og 20 der det er som tykkest, varmeste rommet i huset som jeg har skrevet tidligere.
Ja, har beskrevet i en annen tråd som du burde kunne finne hvordan jeg gjorde mer nøyaktig, men kort så bilte jeg opp gulvet + bilte "grøfter" ned til bakken der avløpet ble trukket, støpte EPS på det (anbefaler 2 omganger der man fyller grøftene første støp og legger en "plate" i andre) så flytsparkel tynt som man fester gulvvarmeslangen på, så flyte igjen og deretter fliser oppå. I/rundt grøftene ble det 20 kanskje 30 cm EPS, men der jeg bare bilte for å få ned nivået klart mindre.trojlee skrev:
Jan-Å, la du ikke noe kapillærbrytende under EPSen, typ singel/makadam?
Nei, platen i vårt hus er støpt i 2 omganger virker det som, først et lag på bakken så et lag grov singel (er dårlig på betegnelsene på grus å sånt men store steiner opp til 7-8 cm) så der det ikke skulle dras avløp pigget jeg "bare"jeppeknaster skrev:
Men jeg gjorde ikke noe spesielt før EPS-støperen kom, leide bort det øyeblikket dessverre, visste ikke riktig hva EPS var for noe før. Han som gjorde det vet nok hvordan man gjør men hadde (som innleide ofte har) for dårlig tid så jeg fikk justere en del i etterkant. Men som sagt ikke noe ekstra kapillærbrytende eller annet.
Klikk her for å svare