11.417 lest ·
6 svar
11k lest
6 svar
spiker eller skrue og i så fall hvilken skrue for veggpanel på gårdsbygning?
Jeg vil minnes å ha spurt om dette en gang tidligere, men fant ikke tråden.
Jeg er nå ferdig med nye kjempe-regler på en av mine gårdsbygninger og tenkte i dag å få opp den nye 21mm panelen.
Det er mot solsiden så jeg vet at det er stor belastning på treverket, noe som synes på samtlige bygninger.
Spørsmålet er om jeg skal spikre, eller feste med skruer. Og i så fall, hva slags skruer?
Googler og Gabbers panelskruereklame virker fristende. holder 20 ganger bedre enn spiker, lenger enn trykkimpregnert, bakgjeng som presser inn panelen, osv. Rart at de har valgt en kulehode dog.
Jeg er nå ferdig med nye kjempe-regler på en av mine gårdsbygninger og tenkte i dag å få opp den nye 21mm panelen.
Det er mot solsiden så jeg vet at det er stor belastning på treverket, noe som synes på samtlige bygninger.
Spørsmålet er om jeg skal spikre, eller feste med skruer. Og i så fall, hva slags skruer?
Googler og Gabbers panelskruereklame virker fristende. holder 20 ganger bedre enn spiker, lenger enn trykkimpregnert, bakgjeng som presser inn panelen, osv. Rart at de har valgt en kulehode dog.
Sist redigert:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 innlegg
Spikerpistol!
Grundstött
· Halland
· 28 348 innlegg
Heco Protect 4, som Jula selger, synes jeg er utmerkede skruer.
http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/spik-och-skruv/skruv/traskruv/traskruvar-303002/
5x60 passer kanskje best for ditt panel.
Og jeg er enig i at det er mer behagelig å skru enn å spikre hvis man har litt problemer med skulderen.
Noen pistol har jeg aldri prøvd. Mangler våpenlisens
http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/spik-och-skruv/skruv/traskruv/traskruvar-303002/
5x60 passer kanskje best for ditt panel.
Og jeg er enig i at det er mer behagelig å skru enn å spikre hvis man har litt problemer med skulderen.
Noen pistol har jeg aldri prøvd. Mangler våpenlisens
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Spika eller skruva bärläkt
Tak & Vind -
Skru eller spik panelvegg innendørs?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Skruva eller spika glespanel i undertak
Tak & Vind -
Størrelse på trådspiker eller treskrue til 45 lekter
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -