Y
Jeg vil minnes å ha spurt om dette en gang tidligere, men fant ikke tråden.

Jeg er nå ferdig med nye kjempe-regler på en av mine gårdsbygninger og tenkte i dag å få opp den nye 21mm panelen.

Det er mot solsiden så jeg vet at det er stor belastning på treverket, noe som synes på samtlige bygninger.

Spørsmålet er om jeg skal spikre, eller feste med skruer. Og i så fall, hva slags skruer?

Googler og Gabbers panelskruereklame virker fristende. holder 20 ganger bedre enn spiker, lenger enn trykkimpregnert, bakgjeng som presser inn panelen, osv. Rart at de har valgt en kulehode dog.

Sist redigert:
Spikerpistol!

Y
kikker litt på ulike spikerpistoler. vurderer Spikerpistol A900FN, men det virker å være vanskelig å finne gode spiker til den 34 gradaren. julas spiker har jo bare halv skalle som jeg tolker bildet.

Sist redigert:
Jeg brukte denne skruen til min panel, funker kanon, sprenger ikke treverket.
Jeg har satt liggende fjellpanel svartmalt, med tanke på sommervarmen våget jeg ikke spikre.
Bilde av en pakke med 5.0 x 50 treskruer fra Gunnebo, Impreg+. En enkelt skrue står delvis i pakken, bakgrunn med steinvegg og kjøkkenbenk.

Skudde min panel med vanlig trallskruv.

Y
innledet med enkle trallskruer, så gikk jeg over til bare hammer og spiker. fikk gjort halve veggen i dag iallfall.
- tenk om jeg tok hammeren direkte enn å ha fundert på pistol og skrue i et år. :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.