8.357 lest ·
10 svar
8k lest
10 svar
Sparkel som ikke krymper for utfylling av store hull i trevegg?
Renoverer nå badet og kommer til å hugge opp kanaler i spontveggen som er kledd med board for at elektrikeren skal kunne legge sine VP-rør innfelt. Siden vil jeg sparkle igjen kanalene før jeg setter tettingslaget på boarden.
Jeg søker altså en sparkel som har god vedheft på tre og som fungerer i sjikttykkelse på opp til 10 mm minst. Sparkelen trenger ikke å kunne slipes.
Vanlig snickerisparkel ville krympe og sprekke, og jeg vil helst unngå å måtte legge flere omganger sparkel for å fylle ut hullene.
Hvilken sparkel fungerer bra til dette?
Ser frem til deres synspunkter!
Jeg søker altså en sparkel som har god vedheft på tre og som fungerer i sjikttykkelse på opp til 10 mm minst. Sparkelen trenger ikke å kunne slipes.
Vanlig snickerisparkel ville krympe og sprekke, og jeg vil helst unngå å måtte legge flere omganger sparkel for å fylle ut hullene.
Hvilken sparkel fungerer bra til dette?
Ser frem til deres synspunkter!
Fyllspackel er et helt vanvittig produkt. Veier nada, lett å jobbe med, synker ikke og tørker raskt. Da jeg kjøpte den for et år siden stod det riktignok Byggmax på boksen, så jeg kan jo ikke sikkert vite at dette er nøyaktig samme produkt.
Edit: Forbedret bare språket litt.
Edit: Forbedret bare språket litt.
Sist redigert:
Grundstött
· Halland
· 28 348 innlegg
Det kanskje høres litt rart ut i deres ører, men et sparkel som er lett å jobbe med, herder raskt, er lett å slipe og ikke krymper er Plastic Padding Elastic.
Men da må jo ikke volumene som trenger å sparkles være for store selvfølgelig.
Men da må jo ikke volumene som trenger å sparkles være for store selvfølgelig.
Grundstött
· Halland
· 28 348 innlegg
Klikk her for å svare