Troligvis er skadene forårsaket av fukt, antar at dette er en udrenert kjeller vi ser på. Virket i taket på de to siste bildene ser ikke bare fuktig, men vått ut, hva er fuktighetskvotene der?

Ser ut til å trengs drenering om alternativt se over hvordan regnvannet tas hånd om. Motlut mot huset etc. Hvordan føles treverket hvis du stikker det med en kniv, ser som sagt skikkelig vått ut.

Slik ser det ut utenfor huset. Føles mer som at fuktigheten skulle komme innenfra, kan det være så?

Kan ev. være så at det er stampet jordgulv under nåværende gulv, som virker å være en eller annen treplate deretter plastikkfliser. Skal sjekke det.

TheGymRam TheGymRam skrev:
Slik ser det ut utenfor huset. Føles mer som at fuktigheten skulle komme innenfra, kan det være slik?

Kan evt. være at det er stampet jordgulv under nåværende gulv, som ser ut til å være en treplate deretter plastfliser. Skal sjekke det opp.
Jeg tror bildet ikke kom med i ditt siste innlegg.

Her kommer bildene

• Utemøbler i mørk rotting på en terrasse ved et hus med brun trefasade. Skog i bakgrunnen, inngjerdet basseng til venstre.
  • Uteplass med trebord, ujevnt gress i flisene, hageslange og trevegg i bakgrunnen.
Det er et resultat av at det har blitt malt med feil farge. Trolig en form for tett plastmaling som forrige eier i sin iver etter å pynte opp har malt på veggene. Resultatet av dette blir nøyaktig som på bildene. Jeg har selv gjort det samme i min kjeller så er godt kjent med fenomenet. Bank bort løs puss og forsøk å få bort all gammel maling. Puss på nytt og mal med kalk slamfarge eller silikatmaling.

Det var det jeg tenkte fra starten av, og jeg trengte stemmer fra noen som har vært med om det. Det har vel med å gjøre at kjellerveggene trenger å få puste, både innover og utover.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.