Nei, jeg har ingen salningsspår men jeg antar at jeg legger smygen mot "klacken".
Veggen trenger som sagt bygges litt. Satte du en ramme rundt hele åpningen eller bare klosser med jevne mellomrom?
Bør man dreve med isolasjon også?
Til slutt antar jeg at det er best å bygge veggen med mer gips.
Veggen trenger som sagt bygges litt. Satte du en ramme rundt hele åpningen eller bare klosser med jevne mellomrom?
Bør man dreve med isolasjon også?
Til slutt antar jeg at det er best å bygge veggen med mer gips.
Ingen foring og aluminium gjør det vanskeligereH Hasse C skrev:
Da hadde jeg gått for dypgående klosser med kanskje cc 60 (avhengig av smygens tykkelse) for å få to festepunkter. Deretter skjøtte på med gips og så sparklet samt lagt papirremse i skjøten på veggen.
Jeg vil gjerne slå et slag for stillskrue i stedet for klosser. Da jeg bygde huset mitt laget jeg alle smyger av limtre, uten lister. Jeg begynte med klosser på noen vinduer, men gikk deretter over til å bruke montasjeskruer som støtte for platen.
Mine smyger er cirka 30 cm dype, og om jeg ikke husker feil satte jeg tre skruer i hver rad, med cirka 60 cm mellom radene. Det gikk veldig raskt å justere alt i vater, lodd og vinkelrett. Smygen festet jeg deretter ved å skru godt, og skruehodene ble sparklet før maling.
Mine smyger er cirka 30 cm dype, og om jeg ikke husker feil satte jeg tre skruer i hver rad, med cirka 60 cm mellom radene. Det gikk veldig raskt å justere alt i vater, lodd og vinkelrett. Smygen festet jeg deretter ved å skru godt, og skruehodene ble sparklet før maling.
Takk for kloke svar. Jeg tror det heller mot klosser med omtrent cc60 og at jeg finjusterer dem med distansebrikker så hullet blir rektangulært og tilpasset for karmen på døren. Deretter limer jeg foringen mot klossene.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hur fixar jag vattenskador på bröstning och trappa till altandörr?
Fönster & Dörrar -
Lås till altandörren
Villalarm & Hemautomation -
Lim til vindusomramming + fugemasse?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Var hittar jag spanjolett till altandörr från Elitfönster
Fönster & Dörrar -
Handtag till altandörr
Fönster & Dörrar