Jeg skal montere en trappegrind mot en overflate der eneste rimelige festeflate for 2 av 4 skruer på den ene siden er et skoskap ("STÄLL" Ikea). Det, igjen, er skrudd i veggen bak. Dessverre er denne veggen direkte utilgjengelig for grindens fester.

Siden på hyllen som skal gjennombores er en 18 mm tykk sponplate. Hvordan kan jeg på best mulig måte oppnå god slitestyrke på denne grinden? Det er takknemlig at dette er nedenfor trappen og derfor ikke like "farlig" som ovenfor trappen, men fortsatt ønskelig at det ikke skjer noen ulykker.

Ville en innsattsmutter eller rampamuff på noen måte hjelpe meg? Hvordan går jeg frem da? Finnes det noe tilsvarende mollyplugg som kan dele opp bæroverflaten for skruen? Eller skal det være tilstrekkelig å bare kjøre skruen gjennom materialet? Gjerne noe som finnes på Biltema, men ellers fungerer Hornbach.

Skoskapets lenke: https://www.ikea.com/se/sv/p/staell-skoskap-4-fack-vit-60530266/

Ber om unnskyldning om tråden er malplassert, men det er et potensielt byggesett som etterspørres (om nødvendig)

Gjennomgående skrue med skive og mutter på innsiden av skoskapet. Ta en skive modell større.

• Liker
Humsipums
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.