Vi holder på å bygge et frittstående lager på tomten. Vi er nybegynnere og har derfor mange spørsmål. Et spørsmål som jeg har vanskelig for å finne et godt svar på er hvordan jeg enklest bygger selve veggene til lageret. Lageret vil være 3000*3600mm stort med pulttak. Vår tanke er å bygge vegger av 45*95-tømmer liggende og deretter reise disse. Hva slags skruer (materiale og dimensjon) trenger jeg for å skru sammen disse veggskjelettene? Hvordan skrur jeg best sammen stenderne til en vegg og deretter fester i gulvet?
Takknemlig for hjelp fra dere mer erfarne!

Sist redigert:
Jeg drar to 6×90 mm i hver regelende. Pleier å velge med en beskyttelsesklasse f.eks. C4.
Så setter jeg ikke veggene på gulvet.

Takk for svar! Hvorfor setter du ikke veggene på gulvet? Hvordan gjør du det i stedet?

M matgre skrev:
Takk for svar! Hvorfor stiller du ikke veggene på gulvet? Hvordan gjør du det i stedet?
Stiller det på bjelkelaget, synes det er bedre løsning å få ytterskallet tett før man legger gulv. Her er bjelkelag og vegger til et nylig bygget 15 kvm lager.
Reisverk av et 15 kvm stort nybygd skur i tre, omgitt av trær, med synlige bjelkelag og uferdige vegger i sollys.

• Liker
matgre
  • Laddar…
Takk for forklaring og bilde, vår idé ligner mye på hvordan ditt ser ut! Stilig!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.