Det blir stødigere om du drar i skruen fra stiveren til stolpen også, da det forhindrer stiveren i å gli på stolpen. Om det trengs er vanskeligere å svare på da det krever kunnskap om resten av konstruksjonen og tenkte belastninger fra tak mm. "Better safe than sorry" ville jeg tenkt da skruen er billig, og du stiller spørsmålet. 
OK.
Har du plater av noe slag (gips, OSB, sponplate, etc) så trenger du ingen mer diagonalstagning, plater er mer enn nok (for bygninger av slike beskjedne høyder).
Panel stiver veldig bra, men kanskje ikke helt tilforlatelig, så ja, skal du kun ha fasadepanel så er det ikke feil med en diagonalstiver på hver veggdel.
OK, carry on ...

Jeg hadde bare tenkt at dersom du hadde tenkt å ha plater på innsiden så kunne du slippe diagonalstagningen helt, bare hatt noe enkelt provisorisk frem til første gipspanelet var på plass.
Har du plater av noe slag (gips, OSB, sponplate, etc) så trenger du ingen mer diagonalstagning, plater er mer enn nok (for bygninger av slike beskjedne høyder).
Panel stiver veldig bra, men kanskje ikke helt tilforlatelig, så ja, skal du kun ha fasadepanel så er det ikke feil med en diagonalstiver på hver veggdel.
OK, carry on ...
Jeg hadde bare tenkt at dersom du hadde tenkt å ha plater på innsiden så kunne du slippe diagonalstagningen helt, bare hatt noe enkelt provisorisk frem til første gipspanelet var på plass.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Konstruksjonsskrue, hvilken kan man bruke?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Gips-innertak 28x70 cc300, skruvgrovlek?
Tak & Vind -
Hikoki slagskruvdragare 36v
Verktyg & Maskiner -
Varför gör min skruvdragare så här....
Verktyg & Maskiner -
Hvilken type skrueprofil er dette?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi