Hei, håper dette er riktig forum, første gang jeg skriver. Skal fikse overflatene i vår ganske store trappeoppgang/hall. Det er gipsvegger der det ytterste laget består av sagflistapet som har begynt å løsne noen steder. Under sagflistapeten er det ytterligere 1-2 lag eldre tapet.

Har på et annet sted forsøkt å dampe bort den gamle tapeten, men det var et rent helvete.

Så derfor vurderer jeg rehabiliteringsgips. Bare sette over og begynne på nytt. Men hvordan feste?

Min tanke nå er å prøve å fjerne den gamle tapeten der den sitter dårlig og deretter lime opp rehabiliteringstapeten og skru noen steder?

Eller skal man bare bruke skruer? I så fall, hvilken fungerer å feste i det eldre gipset.

Takk for råd!

Skru den i stenderne bak. Bør sitte med jevne intervaller, typisk 60 cm.

Takk, kanskje et dumt spørsmål, men hvordan finne stendere enklest? Huset har bydd på en del overraskelser i sin konstruksjon hittil så ikke sikker man kan regne med at det er 60cm 😀

AXS
Med en magnet så finner du skruene. Er de ikke magnetiske så finnes det regelsøkere både å kjøpe og leie.

Jeg ville komplettere med lim om du bruker tynn renoveringsgips for å redusere risikoen for at det beveger seg.

• Liker
Ama24
  • Laddar…
A Ama24 skrev:
Takk, kanskje et dumt spørsmål, men hvordan finne stenderne enklest? Huset har bydd på en del overraskelser i sin konstruksjon hittil, så ikke sikker man kan regne med at det er 60cm 😀
Et av mine beste verktøykjøp.....
https://kiwitools.se/products/screwfinder

• Liker
Ama24
  • Laddar…
Takk alle sammen!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.