Vi har kun sponplater på veggene i dag, jepp sånn er det. Tapetene på disse har sprukket både her og der og spesielt over dører og vinduer der forrige eier syntes det var en god idé å skjøte platene langs med karmen.

Derfor ønsker jeg nå å kle veggene med et ytterligere lag gips oppå sponplatene, men det sitter ikke en regel bak på alle de stedene jeg kan komme til å trenge å skru. Ønsker dessuten ikke å risikere å punktere plasten for mye i ytterveggene.

Kan jeg skru gipsen direkte i sponplaten på disse stedene?
Noe lim kanskje?

Sist redigert:
Det går utmerket å skru opp.

• Liker
Pompadom
  • Laddar…
Funker fint å skruve opp det sånn. I ditt tilfelle med spon så hadde jeg nok tatt noe færre skruer av kortere lengde og limt en del så du ikke trenger å risikere å punktere dampsperren for mye...sponplater kan være vanskelig å få godt grep i med korte skruer som ikke går helt igjennom..

• Liker
Pompadom
  • Laddar…
Høres bra ut. Så får det bli, korte skruer og lim. Der jeg finner lekter skrur jeg i dem.
Hvilket lim kan være passende?

det her patronlimet fra Biltema har jeg brukt en del, ikke dumt i det hele tatt for plate-material...og det er billig, det går med en masse lim...
det funker med vanlig hvitlim på flaske også, men det er vanskelig å påføre og er rennende.

så har du jo pl 600 og alle de vankige limene....

http://biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Lim/Snickerilim-364811/

• Liker
Pompadom
  • Laddar…
Takk for tipsene. :thumbup:

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.