En mellomvegg i vår kjeller ser ut i profil på den måten (se bild). Hvordan retter man opp denne, mest for estetikkens skyld? Tror ikke at det går an å sparkle på 1-3 cm.

• Profiltegning av en mellomvegg i kjeller, viser en buet form med 3 cm forskjell i bredden over 205 cm høyde, rutet mønster, cm-angivelse.
Veggen kan du nok ikke rikke så det gjenstår å fylle på. Det nye må jo feste seg på det gamle. Den enkleste løsningen er vel å sette opp lekter og sette på nye plater. Spørsmålet er jo hva du skal ha på "finsiden".

Med gipsbruk kan du bygge masse :)

• Liker
stanlund2 og 1 annen
  • Laddar…
Er det en vegg i betong kan det vel ikke være problem å legge på puss så den ser rett ut?

sir_daniel sir_daniel skrev:
Med gipsbruk kan du bygge masse :)
Høres bra ut! Hvordan legger jeg det loddrett? Veggen er typ 5m lang

Ta inn et firma som kan pusse opp den, det burde gå raskt. Ellers ville jeg satt gips eller fibercementplater. Jeg har rettet mer enn det med pussmørtel. 3 cm går nok greit for en glad amatør. Ikke noe jeg ville anbefale, da. Siden du bare har feil på en ledde så sett opp et par ribber i riktig tykkelse så kan du grovpusse opp til den nivået og så ta bort ribbene og pusse resten. Er det malt så må du være sikker på at mørtelen fester seg på det.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.