711 lest ·
5 svar
711 lest
5 svar
Skjære 20mm utendørsfliser med flisesag. Fungerer det?
Jeg har et sted hvor jeg skulle trenge å kutte til og legge noen biter 20mm selvbærende granittkeramikk. Altså slike selvbærende plater som er 600x600 og 20mm tykke. Går det å sage slike med en vanlig flisesag som våtsager i vannbad?
Vanlig flissag. Jeg refererer til en enkleste liten bordsag som selges i byggvarehusene for billige penger.
Det er jo vanskelig å gi deg et godt svar om du ikke vil være spesifikk med hvilken sag du har. Jeg foreslår at det ikke fungerer spesielt bra selv om det skulle gå å ta enkelte plater om du har en veldig bra klinge.
Foreslår at du leier f.eks. en Husqvarna TS73R med passende klinge. Koster nesten ingenting og sparer masse tid om du skal kappe litt mer.
Foreslår at du leier f.eks. en Husqvarna TS73R med passende klinge. Koster nesten ingenting og sparer masse tid om du skal kappe litt mer.
Går, gjør det sikkert. Dog tror jeg ikke at du vil, da det kommer til å ta veldig lang tid å bare sage en flis. Jeg tror det er bedre å leie eller også kjøpe en større modell, der sagklingen dras over flisen. Jeg kjøpte selv en på Jula for ca 2500kr, når jeg ble lei av min lille bordsag.O Olf Oggler skrev:
Jeg kan nå rapportere at det går fint å sage 20mm granittkeramikk med en slik enkel sag. Begrensningen er vel bordet til overflaten som gir litt spinkelt støtte til 90x60-fliser.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Pooldäck runt glasfiberpool - såga bort hela eller delar av kanten?
Pool -
Kap- och geringssågar - är en stor klinga alltid bra?
Verktyg & Maskiner -
Vad är skillnaden på Makitas 18V sticksågar egentligen?
Verktyg & Maskiner -
Ventilation: Vem har Spirorör 120mm?
Badrum -
Søker finsaget rupanel minst 20mm tykk!
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi