Vi har kjøpt et hus fra -59 der inner- og yttervegger er bygd av fiberplank kledd med tretex. Det er ikke spesielt rett, men veggene går litt ut og inn både på høyden og bredden.

Nå skal vi sette nye plater på dette for å få noe jevnt å male på og noe holdbart å skru i. Jeg har tenkt et lag kryssfiner og et lag gips.

Jeg vil samtidig benytte anledningen til å få veggene rette og jevne, og dessuten gjerne sterkere enn i dag. Hvordan kan jeg montere platene på den gamle veggen for å oppnå dette? Noe fyllmateriale? Distanser?

Veggene er bygd av 72mm tykke og ca 30cm brede moduler med smale trelekter langs langsidene og deretter tre stående fiberplank i mellom, så jeg vil vel forankre kryssfiner i hver slik list for størst stabilitet.

Noen smarte tips ville blitt satt pris på!

Kjøp masonit og lag passe brede biter. Så er det bare å begynne å prøve seg frem til du har støtte overalt og det er rett.

Det høres omstendelig ut, men jeg hadde vel ikke ventet meg noen enkel løsning selvfølgelig. :) Kanskje en slags skum man sprayer inn bak de nye platene og som stivner og blir steinhardt...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.