Bygger et lite uisolert vedskjul ved siden av en Friggebod, og takbjelkene på skjulet går inn under friggebodens takfot med kanskje 10cm til gode på høyden (Ville komme så nær som mulig både for å få ståhøyde i skjulet og for å forhindre at det blir en stor snølomme).

Nå når jeg skal sette de siste/høyeste 5 bordene i huntonittplaten, innser jeg at jeg ikke kommer til å lykkes med å spikre dem fordi det er for lite plass ovenfor til å bruke en hammer eller plass til en skrutrekker!

Finnes det noe måte man kan feste dem nedenfra? De kan jo spikres/skrus skrått nedenfra gjennom takstolene, men er det beste måten? Risikoen er jo at man ved et uhell kjører opp en skruetupp på oversiden. Kanskje man bare skal lime dem?

Dette er jo ekstremt ikke-så-nøye hva gjelder hvor bra det blir, det er altså et lager det vil blåse rett gjennom som bare inneholder typ spader, jordsekker og gressklipper. Markstein på gulvet og åpent for at løv og snø kan blåse inn ved føttene - så en dråpe vann fra taket er ikke hele verden. Men tenkte om noen har noen tips for jeg ser for meg hvordan jeg kommer til å banne en del når jeg setter siste huntonittplaten...

Tenker også på hvordan man skal klare å feste overflaten i det der trange rommet, men det blir neste problem.

Det finnes vinkelskrutrekker.
Det finnes vinkellbitschuck.

Ulike typer vinkelskrutrekkere og adaptere inkludert Bosch, Milwaukee og Wolfcraft vises på en skjermdump fra nettbutikk.

Skru dem sammen med lekter og så skyver du alt på plass og fester lektene i takstolene?

• Liker
Totte_S og 1 annen
  • Laddar…
Byurn Byurn skrev:
Skru sammen dem med stendere og så skyver du alt på plass og fester stenderne i takstolene?
Takk! Så får det bli.

Byurn Byurn skrev:
Skru sammen dem med bjelker og så skyver du alt på plass og fester bjelkene i takstolene?
Det er nok det enkleste, eller velge ferdig råspontluke

Totte_S
Og den lille biten takpapp kan du vel lime med rikelig med asfaltklister.

F fribygg skrev:
Det er nok det enkleste, eller velge ferdig råspontluke
Tenkte at man da kunne spikre råspont fra utsiden som vanlig og så feste regelen fra siden

En enkel skisse av byggkonstruksjon med to firkantede søyler festet til en horisontal planke, markert med røde linjer for detaljer.

Se verdens mest detaljerte skisse

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.