Jeg vil etterligne døren i vedlagte bilde. Vil lage disse speilene av lister av noe slag, trenger ikke være tre/Masonit kan være plast også. Lister i handelen er litt for tykke og bygger ut for mye, noen idé om hvordan jeg kan løse det? Man kanskje kan tenke litt utenfor boksen og komme på noe annet smart man har kommet over som kan passe? (Jeg har glatte dører allerede og trenger bare listene)

• En hvit dør med rektangulære speilpaneler laget av smale lister. Vegg med mønster til venstre og en annen dør til høyre.
Hvorfor ikke kjøpe en elhøvel og deretter høvle du listene til riktig tykkelse?

• Liker
Wipp
  • Laddar…
Burde være mulig å få listene høvlet på trelastforhandleren, mitt lokale beijer ordnet det.

ullberg
Du nevner selv board (f.eks. masonite), en typisk tykkelse er 3,2mm, kan ikke det være noe? eller hvilken tykkelse er du egentlig ute etter?

Så må man jo skjule kantene av boarden der man kanskje kan se strukturen på baksiden, men det burde vel være mulig.

/U

Jeg har begrenset med verktøy og plass, så vil helst slippe å kappe og høvle for hver bit, søker en list som er så "ferdig" som mulig. Noe som går raskt, bare kappe, lime og ev male. Man kanskje kan lime opp 800 stk vindusskraper :) ...helt sikker på at det finnes noe lurt man kan bruke.

Finnes mdf i tynnere varianter som ville passe perfekt til dette tror jeg.

raveper skrev:
Finnes mdf i tynnere varianter som ville passe perfekt til dette tror jeg.
Tror du de finnes i lister eller er det plater? Jeg googlet en hel del men så ingenting.

Kommer jo an på hvor tynne du vil ha. Mdf lister finner jeg fra 6mm og oppover. Flyplansfinér starter på 0,4mm og oppover :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.