6.663 lest ·
8 svar
7k lest
8 svar
Ser etter lister som er tynnere - tips? (lage "spegler" på dører)
Jeg vil etterligne døren i vedlagte bilde. Vil lage disse speilene av lister av noe slag, trenger ikke være tre/Masonit kan være plast også. Lister i handelen er litt for tykke og bygger ut for mye, noen idé om hvordan jeg kan løse det? Man kanskje kan tenke litt utenfor boksen og komme på noe annet smart man har kommet over som kan passe? (Jeg har glatte dører allerede og trenger bare listene)
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 397 innlegg
Burde være mulig å få listene høvlet på trelastforhandleren, mitt lokale beijer ordnet det.
ullberg
Verktøyentusiast
· Stockholm
· 3 996 innlegg
ullberg
Verktøyentusiast
- Stockholm
- 3.996 innlegg
Du nevner selv board (f.eks. masonite), en typisk tykkelse er 3,2mm, kan ikke det være noe? eller hvilken tykkelse er du egentlig ute etter?
Så må man jo skjule kantene av boarden der man kanskje kan se strukturen på baksiden, men det burde vel være mulig.
/U
Så må man jo skjule kantene av boarden der man kanskje kan se strukturen på baksiden, men det burde vel være mulig.
/U
Jeg har begrenset med verktøy og plass, så vil helst slippe å kappe og høvle for hver bit, søker en list som er så "ferdig" som mulig. Noe som går raskt, bare kappe, lime og ev male. Man kanskje kan lime opp 800 stk vindusskraper
...helt sikker på at det finnes noe lurt man kan bruke.
Reklameatelier bruker PVC-Foamskiver http://www.gop.se/produkter/industri/pvc/pvc-foam/ som finnes i hvitt men også i flere andre farger. Tykkelse fra 1mm og opp til 20 mm. Burde fungere å lime og deretter male med passende farge.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Söker efter clips mellan Fönsterkarm/Aluprofil.
Fönster & Dörrar -
Söker tips på konstruktör för källarrenovering i stockholm norrort
Grund & Markarbeten -
Söker tvättställsblandare med riktig sidodusch för hela kroppen.
Badrum -
Söker snickare i Sthlm (installera dörrar, golvlister, trösklar, IKEA-kök
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Söker Fönsterlister för ytterligare ett glas
Fönster & Dörrar