Heisann!
Håper dette er riktig del av forumet.

Sag ned en lettbetongvegg i gangen der en døråpning tidligere satt for å få litt mer åpen plass.
Problemet er at det ble veldig ujevnt, og på den ene siden falt det ut en lettbetongblokk. Hva fester man dette med lettest?

En del av en vegg i gangen som er saget ned, med ujevn kant og manglende lettbetongblokk, viser tidligere døråpning.

På den andre siden så det lettere ut, til jeg merket at veggene før/etter veggstumpen jeg fjernet skiller. Ca 1.5 cm høydeforskjell. Meisle ut det mørtel som stikker ut og forsøke å lage en fin overgang med sparkel? Alt gipsplate?
Novise på dette, så alle synspunkter er takknemlige.
Ujevn vegg der en lettbetongvegg har blitt fjernet, synlig gjenværende betong med manglende blokk. Veggen trenger utjevning og reparasjon.

La være å sette tilbake, fyll med fugeskum. og som du sa, jevn til og sparkel

Fugeskum vil sannsynligvis sprenge bort veggbiten til høyre som fortsatt er hel. Sparkle igjen med gips eller c-bruk i stedet.

Gipsbruk er veldig hyggelig å jobbe med merket jeg da jeg lappet sprekker i kjellerens lettbetongvegg.

Gipsbruk! Ulempen er tørketiden :)

Setter også min stemme på gipsbruk. Gypsum kan legges i tykkelser mellom 2-60mm per omgang uten armering. Helt fantastisk å arbeide med.

Takk og bukk for tipsene :) Antar at gipsbruket er slipbart?
Kjøpte en huggjern for å rydde ut "sporet" som er på bilde 2. Men den var ikke veldig effektiv. Føles som bilmaskin er litt overkill..?

Sist redigert:
Kan du ikke felle inn en gipssplate? Så blir det glatt med en gang. Det kan være vanskelig å sparkle jevnt.

Gipssparkel er ikke direkte slipbart men går utmerket å fylle med og toppe deretter med et mer lettslipbart sandspartel!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.