Hei! Skulle gjerne åpne opp mellom hall og stue i vår borettslagsleilighet fra 1920. En vegg på ca 160 cm der det i dag er en dør. Gjetter på at det er en vegg bygget på plank og deretter kledd med puss (ca 10 cm). Veggen går i samme retning som bjelkelaget (grønn pil på bilde).

Har fått svar fra foreningen at den ikke skal være bærende, men at de fraskriver seg ansvaret hvis det skulle bli noen setninger og eventuelt sprekkdannelse i skjøter hos naboer. Hva tror dere om bæreevnen til veggen? Tips på flink konstruktør i Stockholm som man kunne engasjere?

Takk på forhånd

• Plantegning av leilighet med røde markeringer og piler som indikerer planlagt åpning mellom gangen og stuen.
Hei,

Har du fått tak i noen konstruktør? Også jeg leter etter en for enklere jobb. Hilsener, //OLof

Dessverre ikke..

• Liker
OlofBromma
  • Laddar…
Fikk dere tak i en til slutt?

Pattefnatee Pattefnatee skrev:
Fikk dere tak i en til slutt?
Ja, etter litt leting snakket jeg med to firmaer. Dels et konstruktørfirma som skulle ha ganske bra betalt for å regne på endringene, og dels konstruktørfirmaet som tegnet huset opprinnelig. Den sistnevnte hjalp meg gratis over telefon ved to anledninger.

Olof

O OlofBromma skrev:
Ja, etter litt ettersøking snakket jeg med to firmaer. Dels et konstruktørfirma som skulle ha ganske så mye betalt for å regne på endringene og dels konstruktørfirmaet som tegnet huset opprinnelig. Det sistnevnte hjalp meg gratis over telefon ved to anledninger.

Olof
Toppen, og gratulerer!

Jeg klarte å finne en konstruktør for tidligere sak i naboforeningen, og de løste det gratis også, så litt flaks her også :)

• Liker
OlofBromma
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.