Hei,
Vi har tenkt å rive en vegg som vi ikke vet om er bærende i vårt nye hus, og jeg vil gjerne planlegge det slik at vi kan starte med det ganske raskt når vi får tilgang.
Men spørsmålet er, kan man på noen måte på forhånd finne ut om veggen er bærende eller ikke?
Det jeg vet er at veggen er gipsbelagt.
Hvis man ser på tegningene, er det veggen mellom kjøkken og stue (den delen som jeg har markert med rødt) som skal rives.
Takk på forhånd for hjelpen.
Vi har tenkt å rive en vegg som vi ikke vet om er bærende i vårt nye hus, og jeg vil gjerne planlegge det slik at vi kan starte med det ganske raskt når vi får tilgang.
Men spørsmålet er, kan man på noen måte på forhånd finne ut om veggen er bærende eller ikke?
Det jeg vet er at veggen er gipsbelagt.
Hvis man ser på tegningene, er det veggen mellom kjøkken og stue (den delen som jeg har markert med rødt) som skal rives.
Takk på forhånd for hjelpen.
Med største sannsynlighet så er den bærende, da dere har rammeverkstakstol med innredet loft. Den bærer både takstolens underarmer og gulvet på etasjen over.K karlssonjohan skrev:Hei,
Vi har tenkt å rive en vegg som vi ikke vet om er bærende i vårt nye hus, jeg vil gjerne planlegge det slik at vi kan starte med det ganske umiddelbart når vi får tilgang.
Det jeg vet er at veggen er gipset.
Om man ser på tegningene så er det veggen mellom kjøkken og stue (den delen som jeg har rødmerket) som skal rives.
Takk på forhånd for hjelp.
Tusen takk for svar! Jeg har så klart hatt mine mistanker om at den er bærende men jeg vaklet litt når jeg var der og kikket fordi den føltes tynn og som en vanlig innervegg.T Tompafix skrev:
Jeg får kontakte en snekker som kan utføre arbeidet.
Takk igjen!
For å være helt sikker bør man se på konstruksjonstegningene.K karlssonjohan skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 200 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46.200 innlegg
Klikk her for å svare