1.164 lest ·
2 svar
1k lest
2 svar
Risiko for innestengt fukt EPS i bjelkelag ??
Hei,
raske svar ønskes, har håndverkere på plass og på vei inn denne uken.
Hus fra 1945, sokkeletasje med kjellerplan og boetasje. På boetasjen skal vi støpe eps for deretter å kunne flytesparkle og til slutt legge fliser i ishall og bad.
jeg har fjernet sponet mellom gulvbjelkelaget. Flisleggeren sa at jeg skulle kle alt med plast. Det er gjort.
Men rørleggeren påpekte i dag at det er risiko for innestengt fukt når tetningssjiktet kommer på badet senere.
hva sier ekspertisen? Skal jeg bruke noe annet enn diffustetningsplast?
hjelp Bitte!
raske svar ønskes, har håndverkere på plass og på vei inn denne uken.
Hus fra 1945, sokkeletasje med kjellerplan og boetasje. På boetasjen skal vi støpe eps for deretter å kunne flytesparkle og til slutt legge fliser i ishall og bad.
jeg har fjernet sponet mellom gulvbjelkelaget. Flisleggeren sa at jeg skulle kle alt med plast. Det er gjort.
Men rørleggeren påpekte i dag at det er risiko for innestengt fukt når tetningssjiktet kommer på badet senere.
hva sier ekspertisen? Skal jeg bruke noe annet enn diffustetningsplast?
hjelp Bitte!
Her kan du lese om hvordan du skal støpe med EPS under ulike forutsetninger.Viktor.J skrev:
Hei,
raske svar ønskes, har håndverkere på plass og på vei denne uken.
Hus fra 1945, sokkel med kjellerplan og boareal. På boarealet skal vi støpe EPS for å deretter kunne avrette og til slutt legge klinker i ishall og bad.
Jeg har fjernet sagflisen mellom gulvbjelkelaget. Flisleggeren sa at jeg skulle kle inn alt med plast. Det er gjort.
Men rørleggeren påpekte i dag at det er fare for innestengt fukt når tettesjiktet kommer på i baderommet senere.
hva sier ekspertisen? Skal jeg ta noe annet enn diffusjonstett plast?
helpf Bitte!
https://www.epscement.com/epscement-applikationer
takk!T Tompafix skrev:
det hele endte med at jeg fant mye bra informasjon på gvk’s hjemmeside. Der fremgår det at det IKKE skal være aldringsbestandig plast. Så jeg dro og kjøpte "tynnere og ikke aldringsbestandig plast" og gjorde om alt.
Klikk her for å svare