Hei!
Har nylig flyttet hjemmefra og støtt på litt problemer ved oppsetting av gardiner.
Gardinen slo i den øvre vinduskarmen så jeg har tenkt å sette en trebit på 9mm mellom veggen og gardinens feste for å på den måten kunne "løfte" ut gardinen litt. Disse er de jeg har der pluggen er på 6x33mm og skruen er på 4x40mm men kom på at pga trebiten på 9mm så blir jo plutselig skruen 2mm kortere enn pluggen i stedet for 7mm lengre. Har via Google og dette forum forstått at skruen skal være et par mm lengre men finnes det unntak som bekrefter regelen? Tenker om det gjelder for mer avanserte ting, om det kan avhenge av vekten på gjenstanden (gardinen veier 2,50kg)? Eller er det bare for meg å kjøpe nye ting (tenker plugg som er 6x30mm og skrue som er 4x45mm burde funke da)?
Benytter også anledningen til å spørre om valg av plugg og skrue da jeg tror at materialet i min vegg er gips og betong (min treborr sluttet å bore ved ca 28-29mm og deretter brukte jeg betongborr som fungerte fint). Men hvilken type plugg og skrue er best å bruke i dette tilfellet da det både er gips og betong?
Bilde på hvordan det ser ut over vinduet og hvordan tanken er med trebiten (se gjerne bort fra søppelsekkene ).
Takk!
Kjennes det som det sitter fast kan du nok være rolig selv om dine tanker om lengre skrue stemmer.
Det man kan tenke seg er at det løsner med tiden om det brukes og dras i veldig mye men sannsynligvis ikke.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.