Hei !

OBS LÅNT BILDE

Varm vind

Kommer til å ville gjøre visse ting i huset selv og har lest og forsket på å isolere taket selv, og det virker absolutt ikke vanskelig.

Pga mine selvbærende takstoler så kan jeg ikke trekke PE-folien rett igjennom uten å skjøte litt "vilt"

Jeg har forsøkt å søke litt og se hva som er best.

OBS FTX aggregat og ekstern kjøkkenvifte skal være i loft.

Bilde 1: Isolerer takstolen men dampsperren blir i stedet før jeg setter opp glesen for å slippe alle skjøter ?
jeg føler det er ikke riktig da jeg har FTX aggregatet og ekstern kjøkkenvifte i loftet.

Bilde 2: Der trekker jeg PE-folien rett over alle takstoler og skjøter med tape rundt alle hindringer. Blir stygt men riktig?

Bilde 3: Der isolerer jeg, så setter jeg PE-folien på innsiden av takstolen så jeg slipper å skjøte uten bare tape den langs med. Etter PE-folien så isolerer jeg resten hengende mot takstolen `?

• Takstol i loft med isolasjon og PE-folie forslag, gul linje markerer isolering. Tekstboks spør om plassering av PE-folie i forhold til FTX og kjøkkenvifte.
  • Tak med synlige takstoler dekket med isolering. Ångspärr er markert; teksten spør om metoder for skarving og tetting.
  • Takstolsstruktur med isolasjon og dampbarriere under konstruksjon inne på loft. Spørsmål om å tette dampbarrieren rundt takstoler.
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Et godt alternativ er Thermisols Klimatvind.
[lenke]
Takk, men jeg dropper nok den løsningen.

Noen?

janwide
Hvordan gjorde du?

Isolere og så folien som er 1.5 bred og da tar jeg kortsiden og ruller nedenfra opp. Ikke sidelengs. Dette gjør det enklere å skjære opp folien så den overlapper på neste side. Blir fint også.

• Liker
janwide
  • Laddar…
Mellom takstolene som er cc 1.2 m

Hei!

Jeg står overfor det samme problemet. Tok du muligens noen bilder av hvordan dampsperren ble til slutt? Forstår ikke helt beskrivelsen din.

Takk på forhånd!

Mikael

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.