Hei,

jeg har en yttervegg hvor det har vist seg at noen har oppført seg ganske dumt og laget et hull i plastfolien. Veggen er konstruert som følger, sett innenfra: gips - kryssfiner - plastfolie - lekter/isolasjon osv. Mot gulvet på ett sted har man kuttet ut en bit av bunnsvillen samt 10 x 20 cm av kryssfineren (antageligvis noen misforståelse om at et avløp skulle føres opp i veggen, dette er en vaskerom). Deretter har man klistret på en bit av plastfolien og dekket over med gipsen (altså mellom kryssfiner og gips, ikke bak kryssfiner der resten av plastfilmen er).

Nå som jeg av ulike grunner har revet gipsen nærmest gulvet og oppdaget dette, vil jeg lage en bedre skjøt av plasten med ordentlig overlapp. Det krever imidlertid at jeg kan få bort kryssfiner fra et passende stort område mellom to lekter for å lage et overlapp. Jeg vil ikke rive hele veggen. Er det mulig? Noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre dette?

MVH
Magnus

Kanskje kan du sette en teipstripe i kanten av plasten med ryggen inn mot isolasjonen. Skjøt deretter i en tilklippet bit plastfolie og sett ytterligere en teipstripe fra innsiden. Flexen i isolasjonen gjør jo at du kan skape en liten glipe for å få inn teipen. Da burde du kunne få det helt tett.

Et annet alternativ kan jo være å sprøyte inn litt polyuretanskum bak plastkanten og så la det ekspandere så hullet fylles ut. Det som vokser utenfor kryssfineret sage du bare bort med en japansag eller lignende når det har tørket. Så er det bare å gipse over og se glad ut =)

Personlig ville jeg valgt alternativ to da det nok går raskest og blir jo helt tett siden polyuretanskum har lukket cellestruktur.

Lykke til..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.