2.275 lest ·
2 svar
2k lest
2 svar
Reparere hull i betongplate (underfra & utendørs)
Støpte en 13cm tykk betongplate forrige sommer (til en pizzaovn) og gjorde en liten tanketabbe... Hadde ikke nok avstandsklosser, så jeg laget noen hjemmesnekrede fra noen plastbiter jeg fant. Men tenkte ikke på at betongen ikke hadde plass nok til å fylle hulrommene.
Så nå har jeg hull på ca 5 cm som mer eller mindre strekker seg opp til armeringen der jeg vil reparere på en passende måte, se bilder nedenfor. Ikke fokus på det kosmetiske, men først og fremst for å beskytte armeringen tenker jeg.
Forslag til passende måte å utbedre for å beskytte armeringen på best mulig måte?
Planen er å fjerne plasten selvsagt og deretter fylle på en eller annen måte. Har sett litt forskjellige alternativer med f.eks. reparasjonsbetong og diverse andre anbefalte tilsetninger, men vanskelig å vite hva som er mest praktisk og best. Har primer og murbruk B liggende, men regner med at jeg må kjøpe noe annet for å få det godt gjort.
Så nå har jeg hull på ca 5 cm som mer eller mindre strekker seg opp til armeringen der jeg vil reparere på en passende måte, se bilder nedenfor. Ikke fokus på det kosmetiske, men først og fremst for å beskytte armeringen tenker jeg.
Forslag til passende måte å utbedre for å beskytte armeringen på best mulig måte?
Planen er å fjerne plasten selvsagt og deretter fylle på en eller annen måte. Har sett litt forskjellige alternativer med f.eks. reparasjonsbetong og diverse andre anbefalte tilsetninger, men vanskelig å vite hva som er mest praktisk og best. Har primer og murbruk B liggende, men regner med at jeg må kjøpe noe annet for å få det godt gjort.
Høres praktisk ut, men får følelsen av at "sparkel" er litt for svakt (?) Vil beskytte konstruksjonen/armeringen fremfor noe kosmetisk.P proffsrik skrev:
Hva jeg kan lese meg til om litt større/viktigere reparasjoner ser det ut til å være en type reparasjonsbetong. Vet imidlertid ikke om det er like kritisk her eller om det går an å få bra siden reparasjonen gjøres nedenfra.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Laga borrhål i tegelsten
Stenhus -
Hål i garageport. Hur laga?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Reparere hull slik at man kan sette opp nye fester.
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Laga hål i putsad fasad
Fasad -
Hur lagar man trasiga skruvhål i spånskiva? (Bild bifogas)
Möbelsnickeri