Ganlet
Støpte en 13cm tykk betongplate forrige sommer (til en pizzaovn) og gjorde en liten tanketabbe... Hadde ikke nok avstandsklosser, så jeg laget noen hjemmesnekrede fra noen plastbiter jeg fant. Men tenkte ikke på at betongen ikke hadde plass nok til å fylle hulrommene.

Så nå har jeg hull på ca 5 cm som mer eller mindre strekker seg opp til armeringen der jeg vil reparere på en passende måte, se bilder nedenfor. Ikke fokus på det kosmetiske, men først og fremst for å beskytte armeringen tenker jeg.

Forslag til passende måte å utbedre for å beskytte armeringen på best mulig måte?

Planen er å fjerne plasten selvsagt og deretter fylle på en eller annen måte. Har sett litt forskjellige alternativer med f.eks. reparasjonsbetong og diverse andre anbefalte tilsetninger, men vanskelig å vite hva som er mest praktisk og best. Har primer og murbruk B liggende, men regner med at jeg må kjøpe noe annet for å få det godt gjort.

• Hål i betongskiva med exponerad armering, omgiven av mindre sprickor och ojämnheter.
  • Svart plastbit delvis begravd i en betongoverflate med synlige hull og sprekker.
  • Et betonggulv med en delvis synlig, sort plastbit som skaper en hulrom. Hullet når nesten armeringen under betongen.
Jeg har gode erfaringer med combimix betongpuss for å reparere utslag i betongtrapper utendørs. Det fester bra og er lett å jobbe med. Selges på jem o fix. Litt dyrt, men du trenger jo ikke så mye.

Ganlet
P proffsrik skrev:
Jeg har gode erfaringer med combimix betongsparkel for å reparere utslag fra betongtrapper utendørs. Det fester godt og er lett å jobbe med. Selges på jem o fix. Litt dyrt, men du trenger jo ikke så mye.
Høres praktisk ut, men får følelsen av at "sparkel" er litt for svakt (?) Vil beskytte konstruksjonen/armeringen fremfor noe kosmetisk.

Hva jeg kan lese meg til om litt større/viktigere reparasjoner ser det ut til å være en type reparasjonsbetong. Vet imidlertid ikke om det er like kritisk her eller om det går an å få bra siden reparasjonen gjøres nedenfra.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.