Hei,
Rev en vegg og fant en fuktskade. Mest trolig eldre skade som noen tidligere eier ikke har brydd seg om å fikse. Det er fnøske i to stående plank. Fra det lille jeg kan se, virker de omkringliggende plankene å være okei.
Det er i hjørnet der denne tilbyggingen (60-tallet) møter den originale delen i liggende tømmer (30-tallet). Det liggende tømmeret virker okei. Samt øvrige stående planker som jeg kan se til venstre i tilbyggingen. Jeg må selvfølgelig rive mer for å inspisere.
Derav mitt spørsmål: det ser ut til å være stående plank med noen board og plater (?) på innsiden av plankveggen. Kan jeg rive alle de platene som er montert på plankene slik at jeg får frem bare plankene for hele veggen? Forutsatt at jeg vekseler av mellombjelkelaget som innertak m.m er skrudd i så klart.
Rev en vegg og fant en fuktskade. Mest trolig eldre skade som noen tidligere eier ikke har brydd seg om å fikse. Det er fnøske i to stående plank. Fra det lille jeg kan se, virker de omkringliggende plankene å være okei.
Det er i hjørnet der denne tilbyggingen (60-tallet) møter den originale delen i liggende tømmer (30-tallet). Det liggende tømmeret virker okei. Samt øvrige stående planker som jeg kan se til venstre i tilbyggingen. Jeg må selvfølgelig rive mer for å inspisere.
Derav mitt spørsmål: det ser ut til å være stående plank med noen board og plater (?) på innsiden av plankveggen. Kan jeg rive alle de platene som er montert på plankene slik at jeg får frem bare plankene for hele veggen? Forutsatt at jeg vekseler av mellombjelkelaget som innertak m.m er skrudd i så klart.
Ta også ut en elektriker som kan håndtere den uautoriserte kabelsalaten du har med.M mxlmxlm skrev:Hei,
Rev en vegg og fant en fuktskade. Mest sannsynlig en eldre skade som en tidligere eier ikke har brydd seg om å fikse. Det er fnøske i to stående planker. Fra det lille jeg kan se, virker omkringliggende planker å være i orden.
Det er i hjørnet der denne tilbygningen (60-tallet) møter den originale delen i liggende tømmer (30-tallet). Det liggende tømmeret virker å være i orden. Samt øvrige stående planker som jeg kan se til venstre i tilbygningen. Jeg trenger selvsagt å rive mer for å inspisere.
Derav mitt spørsmål: det ser ut til å være stående planker med noen boards og plater (?) på innsiden av plankveggen. Kan jeg rive alle de platene som er montert på plankene slik at jeg får frem bare plankene for hele veggen? Forutsatt at jeg veksler av mellombjelkelaget som innertaket m.m. er skrudd i, så klart.
Klikk her for å svare