Renoverer sønnens leilighet, et hus fra -48. Har fjernet en ikke-bærende innervegg. Det har blitt igjen merker i taket men også i gulvet. Taket er av betong med en slags 1 cm tykk sementpuss - se bilde. Oppå det, en eller annen millimeter mørkere puss. Kanter og resten av taket i god stand, resten sitter ikke løst. Det som skal repareres/fylles er ca. 3 m x 10 cm bredt og 1 cm dypt. Spørsmålet er hvordan jeg fyller i taket og med hvilken type mørtel og om det trengs noen type primer? Alt virker å sitte fast ganske bra uansett. Når det gjelder gulvet, er det omtrent samme greie, merkene etter den gamle veggen er omtrent 10 cm brede og en centimeter dype og cirka 3 meter lange. Fylle med finbetong? Gipsmørtel? Murmørtel? Hva i all verden skal man bruke og hvordan får jeg godt feste i taket og glatt og fint? Bilde av et tak med en lang, smal utskjæring hvor en vegg har vært fjernet. Taket har synlige merker og ujevnheter etter veggen. Bilde av et betonggulv med et langt merke, laget etter å ha fjernet en vegg, omgitt av støv og små biter av betongrester.

Vi står foran å gjøre det samme, så jeg er nysgjerrig på hvordan du gjorde det og hvordan det ble. Fortell gjerne.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.