Hei! Jeg er ny både på dette forumet og når det gjelder å bygge/renovere hjemme.
Jeg har revet en mindre vegg og trenger å få til et pent "hjørne". Veggen er bygd med "klosser", det jeg tror er lettbetong.
Noen av disse klossene løsnet under riveprosessen, noe som nå gjør at jeg har 2 "hull" å fylle igjen før jeg kan sparkle, sette kantprofil mm.
Er det beste å kjøpe reparasjonsmørtel og "fylle igjen" eller å kjøpe lettbetongklosser og kappe til, sammen med reparasjonsmørtel? Eller er det en annen fremgangsmåte som anbefales?
Har ingen erfaring med verken betongklosser eller sement/reparasjonsmørtel/ etc, så tips om produkter er også velkommen.
Takknemlig for svar!
Jeg har revet en mindre vegg og trenger å få til et pent "hjørne". Veggen er bygd med "klosser", det jeg tror er lettbetong.
Noen av disse klossene løsnet under riveprosessen, noe som nå gjør at jeg har 2 "hull" å fylle igjen før jeg kan sparkle, sette kantprofil mm.
Er det beste å kjøpe reparasjonsmørtel og "fylle igjen" eller å kjøpe lettbetongklosser og kappe til, sammen med reparasjonsmørtel? Eller er det en annen fremgangsmåte som anbefales?
Har ingen erfaring med verken betongklosser eller sement/reparasjonsmørtel/ etc, så tips om produkter er også velkommen.
Takknemlig for svar!
Dobbeltsjekket så den ikke var bærende?
Jeg ville brukt bruk/spackel og forsøkt å fikse det
https://www.jemfix.se/betongspackel...egTb0SA0DSg--NuGUYMaAnUuEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Lenker en betongspackel som er ekstremt lettarbeidet for nybegynnere ganske dyr men lett å få det jevnt og fint, puss er vanskelig om man ikke er flink til det tar tid å få det bra.
Jeg ville brukt bruk/spackel og forsøkt å fikse det
https://www.jemfix.se/betongspackel...egTb0SA0DSg--NuGUYMaAnUuEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Lenker en betongspackel som er ekstremt lettarbeidet for nybegynnere ganske dyr men lett å få det jevnt og fint, puss er vanskelig om man ikke er flink til det tar tid å få det bra.
Sist redigert:
Jeg ville ikke brukt betongsparkel, men lavalkalisk bruk som f.eks. Pussbruk C..D Danken88 skrev:Hei! Jeg er ny både på dette forumet og i å bygge/renovere hjemme.
Jeg har tatt ned en mindre vegg og trenger å få til et pent "hjørne". Veggen er bygget med "klosser", hva jeg tror er lettbetong.
Noen av disse klossene løsnet under riveprosessen, noe som nå gjør at jeg har 2 stykk "hulrom" å fylle igjen før jeg kan sparkle, sette kantprofil mm.
Er det beste å kjøpe reparasjonsbruk og "fylle igjen" eller å kjøpe lettbetongklosser og kutte til, sammen med reparasjonsbruk? Eller er det en annen fremgangsmåte som anbefales?
Har ingen erfaring med verken betongklosser eller sement/reparasjonsbruk/etc. så tips på produkter er også velkomment.
Takk for svar!
Alternativt gipsbruk..
Hallo, takk for raske svar & gode tips.
Nei, veggen var ikke bærende
(Noe jeg selvfølgelig sjekket før).
Blir det ikke for stort volum/areal for bruk/sparkel? Snakker likevel om 20 (Høyde) x 7 (bredde) x 10 (Dybde) cm på det største stedet? Eller er det bare å kjøre i omganger?
Nei, veggen var ikke bærende
Blir det ikke for stort volum/areal for bruk/sparkel? Snakker likevel om 20 (Høyde) x 7 (bredde) x 10 (Dybde) cm på det største stedet? Eller er det bare å kjøre i omganger?
Jo såpass store hull er det bedre å mure igjen med lettbetong blokk..D Danken88 skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Lagning stenvägg
Stenhus -
Hvordan bygger jeg vegg til kjøleskap?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hvordan bør gulv skjæres opp ved bygging av innervegg?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hur tänka om man bygger en installationsvägg/ utrymme?
Badrum -
Verkstadsbygge - Kabeldragning genom innervägg
El