Hei! Jeg er ny både på dette forumet og når det gjelder å bygge/renovere hjemme.

Jeg har revet en mindre vegg og trenger å få til et pent "hjørne". Veggen er bygd med "klosser", det jeg tror er lettbetong.

Noen av disse klossene løsnet under riveprosessen, noe som nå gjør at jeg har 2 "hull" å fylle igjen før jeg kan sparkle, sette kantprofil mm.

Er det beste å kjøpe reparasjonsmørtel og "fylle igjen" eller å kjøpe lettbetongklosser og kappe til, sammen med reparasjonsmørtel? Eller er det en annen fremgangsmåte som anbefales?

Har ingen erfaring med verken betongklosser eller sement/reparasjonsmørtel/ etc, så tips om produkter er også velkommen.

Takknemlig for svar!

• Delvis revet vegg i lettbetong med synlige hull og ledninger, tilstøtende malt vegg og døråpning.
B
Sist redigert:
A
D Danken88 skrev:
Hei! Jeg er ny både på dette forumet og i å bygge/renovere hjemme.

Jeg har tatt ned en mindre vegg og trenger å få til et pent "hjørne". Veggen er bygget med "klosser", hva jeg tror er lettbetong.

Noen av disse klossene løsnet under riveprosessen, noe som nå gjør at jeg har 2 stykk "hulrom" å fylle igjen før jeg kan sparkle, sette kantprofil mm.

Er det beste å kjøpe reparasjonsbruk og "fylle igjen" eller å kjøpe lettbetongklosser og kutte til, sammen med reparasjonsbruk? Eller er det en annen fremgangsmåte som anbefales?

Har ingen erfaring med verken betongklosser eller sement/reparasjonsbruk/etc. så tips på produkter er også velkomment.

Takk for svar!
Jeg ville ikke brukt betongsparkel, men lavalkalisk bruk som f.eks. Pussbruk C..
Alternativt gipsbruk..

Hallo, takk for raske svar & gode tips.

Nei, veggen var ikke bærende :) (Noe jeg selvfølgelig sjekket før).

Blir det ikke for stort volum/areal for bruk/sparkel? Snakker likevel om 20 (Høyde) x 7 (bredde) x 10 (Dybde) cm på det største stedet? Eller er det bare å kjøre i omganger?

A
D Danken88 skrev:
Hallo, takk for raske svar & gode tips.

Nei, veggen var ikke bærende :) (Som jeg selvfølgelig sjekket på forhånd).

Blir det ikke for stort volum/areal for mørtel/sparkel? Snakker tross alt om 20 (Høyde) x 7 (bredde) x 10 (Dybde) cm på det største stedet? Eller er det bare å kjøre i omganger?
Jo såpass store hull er det bedre å mure igjen med lettbetong blokk..

Veggen / hjørnet er nå fikset med (for meg) godt resultat.

Brukte gipsbruk og noen biter av lettbetongklosser fra rivingen.

Takk for tips & hjelp!

• Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.