5.584 lest ·
5 svar
6k lest
5 svar
Renoveringsgips 6mm på strietapet som sitter på gammel gips - lim, fix eller hva?
Hei!
Skal renovere soverommet vårt og på grunn av hvilket arbeid det var med å rive ned samme strukturtapet i stuen er renoveringsgips eneste alternativet. Etter å ha lest litt har jeg likevel ikke funnet noen bergsikre tips for å få opp platene. Det er ikke veldig kraftig struktur, men likevel 1-2 mm høydeforskjell.
Jeg tenkte derfor så godt det går å treffe stenderne med skruer, samt bruke noen slags festemasse som holder platene på plass. For strukturtapet som sitter på gips, hva er da å foretrekke, gipsbruk, flislim eller monteringslim?
Skal renovere soverommet vårt og på grunn av hvilket arbeid det var med å rive ned samme strukturtapet i stuen er renoveringsgips eneste alternativet. Etter å ha lest litt har jeg likevel ikke funnet noen bergsikre tips for å få opp platene. Det er ikke veldig kraftig struktur, men likevel 1-2 mm høydeforskjell.
Jeg tenkte derfor så godt det går å treffe stenderne med skruer, samt bruke noen slags festemasse som holder platene på plass. For strukturtapet som sitter på gips, hva er da å foretrekke, gipsbruk, flislim eller monteringslim?
Sett til at jeg ikke bryr meg om at det bygger 6mm, finnes det jo ingen egentlig grunn til å gjøre det grovarbeidet.
Altfor grov struktur for renoveringstapet. Eller egentlig ikke kanskje når jeg leser rundt, men jeg har brukt easy cover før på glassfibervegg og da var det etter min mening akkurat at det ikke syntes igjennom, dette er likevel litt kraftigere struktur.
Sist redigert:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hjelp - renoveringsgips 6mm
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
6mm renoveringsgips direkte på osb
Reparasjonsgips 6mm med lengde 2700
Oppsett av renoveringsgips 6mm
Limma 6mm renoveringsgips på 13mm golvgips?
Golv