Jeg har bygget en åpningbar isolert kasse for å ha pumpe til et utendørsspa. Luken åpnes helt +90 grader og lener seg mot kanten (se stiplet linje). Tanken er å kle luken med takplåt (svart område i bildet, men jeg har ingen god løsning for å få det regntett ved hengslene til (høyre innringet i bildet). Tenkte først takpapp som startet i trekassen til høyre og "lå over" plåten, men det vil nok ikke holde etter et antall folding. Takknemlig for ideer og bilder.

Isolert kasse med hengsler for utespa pumpe, topp kan åpnes og lener seg mot kanten; svart område viser der takplatt skal festes, med fokus på hengsel.

Mats-S
N NiBaBaD skrev:
lener mot kanten
Fjern kanten som støtte og bruk en type stålvajer i stedet for å holde luka når den er åpen. Da kan du lage et tak som dekker hele luka med hengsler ytterst på kanten. I tillegg skal du lage en helling på luka/taket til høyre sånn at vannet renner sikkert av.

Mats-S Mats-S skrev:
Ta bort kanten som støtte og bruk en type stålvaiere i stedet som holder døren når den er åpen. Da kan du lage et tak som dekker hele døren med hengsler ytterst på kanten. Dessuten skal du lage en helling på døren/taket mot høyre slik at vannet renner av sikkert.
Takk for svar. Ja, døren heller litt for å få avrenningen. Selv om jeg setter hengslene lengst inn så vil jo problemet med vann være der, dvs at det renner ned i konstruksjonen. Jeg trenger jo å lage en form for regnbeskyttelse over eller på den delen. Jeg tenker meg typ en kappe eller lignende, eller tenker jeg helt feil?

Ingen andre som har noen kloke ideer om hvordan man kan løse dette?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.