Har litt gulv å legge inn i et 50-talls hus med støpt plate på mark.

Gulvet består i dag av linoleummatter (med tjærepapp) på flytende betonggulv med slaggisolasjon under, og derunder selve grunnsålen.

Jeg har gjort en egen fukttest, dvs både pigget opp noen steder (tørt) og nå også teipet en 1x1m plastfolie direkte på betongen (tørt).

Min tanke er å sette ned lekt og deretter skru gulvet i disse, under lekt legger jeg en folie og remser av en slags tykkere plast. Problemet er om jeg må isolere mellom lektene for å unngå trommelyd?
Vil jo selvfølgelig helst ha det åpent mellom "bjelkelaget" for viss ventilasjon.

Noen som har gjort noe lignende?

//donald

Nei, har ikke gjort det selv,
men er det ikke i slike situasjoner man legger Platonmatte under gulvet for å få litt ventilasjon?

Og du ser ut til å ha ideelle forhold fra et fuktperspektiv :thumbup:

Ja, det er sant, men risikerer man ikke at glesen svaier om den ligger på platon?

Hvordan mener du med idealiske forhold? For å unngå fuktproblemer?

Jeg la inn et Giha-gulv (uten ventilasjon) på min betongplate. Ble superbra.

Jeg mener at det ser ut til å være tørt og bra i betongen. Og at det er litt "svikt" i gulvet gjør det jo mer behagelig å gå på.

Tygert skrev:
Jeg la inn et Giha-gulv (uten ventilasjon) på min betongplate. Ble superbra.
Hm, vil helst slippe dette pga. byggehøyde. Har du flytende betonggulv?

KnockOnWood skrev:
Jeg mener at det virker å være tørt og bra i betongen. Og at det er litt "svikt" i gulvet gjør det jo behageligere å gå på.
Ok, ja, hittil har jeg ikke støtt på fukt, og i halve huset så ligger et klikkparkettgulv med lumppapp direkte på linoleummattene og det har ikke tatt skade eller begynt å lukte (hverken linoleumet eller tregulvet). Derimot så har limet sluppet fra betonggulvene på sine steder.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.