1.696 lest ·
16 svar
2k lest
16 svar
Pusse ved peis. Tidligere pusset med kalkmørtel og noe sementbasert
Hei
Jeg trenger å pusse opp ved ovnen. Pusslaget blir ca 20 mm.
Hva jeg tror er at skorsteinen opprinnelig er pusset med en kalkmørtel. (Huset er fra 1800-tallet). Senere har det blitt pusset over med en sementbasert mørtel. Det er et veldig tynt lag med den sementbaserte mørtelen.
Nå når jeg skal pusse igjen. Fungerer det med C-mørtel? Det burde kanskje være KC eller ren kalkmørtel, men jeg har C-mørtel liggende her hjemme.
Hva tror dere?
Med vennlig hilsen, Kristoffer
Jeg trenger å pusse opp ved ovnen. Pusslaget blir ca 20 mm.
Hva jeg tror er at skorsteinen opprinnelig er pusset med en kalkmørtel. (Huset er fra 1800-tallet). Senere har det blitt pusset over med en sementbasert mørtel. Det er et veldig tynt lag med den sementbaserte mørtelen.
Nå når jeg skal pusse igjen. Fungerer det med C-mørtel? Det burde kanskje være KC eller ren kalkmørtel, men jeg har C-mørtel liggende her hjemme.
Hva tror dere?
Med vennlig hilsen, Kristoffer
N
neo11
Huseier
· Stockholm/Bromma
· 2 357 innlegg
neo11
Huseier
- Stockholm/Bromma
- 2.357 innlegg
Plast på har man på betong når man har støpt.
Men er det c bruk med kalk i så bør man ettervanne en del. Forslagsvis større blomstersprøyte, da det er innendørs. Har du det tekniske navnet på ditt c bruk?
Men er det c bruk med kalk i så bør man ettervanne en del. Forslagsvis større blomstersprøyte, da det er innendørs. Har du det tekniske navnet på ditt c bruk?
Ok! Vanne allerede i dag da?N neo11 skrev:
Det er dette mørtelen. https://www.jemfix.se/putsbruk-c-ha...MIgZvgo9i_jgMVxxiiAx2RlysPEAQYASABEgKdtPD_BwE