Hei!

Jeg har hørt at man må pusse en yttervegg for at den skal regnes som tett.
Lurer på hva som må gjøres med denne veggen. Det satt tidligere et kjøkkenforråd med ventilasjon. Når vi fjernet det ser veggen slik ut. Det er en yttervegg og virker å være lettbetong. Vurderer om vi skal tette tilluftventilasjonen og sette en ventil i vinduet ved siden av i stedet... men det er et litt annet spørsmål.

Uansett så må det gjøres noe med overflaten. Bør vi pusse den? Hvilken puss i så fall? Kan man bruke gipsmørtel? Eller holder det å helsparkle?

• Vegg av lettbetong med synlig ventilasjonsåpning, delvis avdekket etter fjerning av skap. Vindu og radiator ved siden av.
  • En halvgulnet vegg med fjerningstegn av skap, ubehandlet overflate i betong, vindu og radiator; spørsmål om pussing eller bredsparkling.
Jeg synes det høres rart ut det der med at man må pusse for at veggen skal være tett. Puster ikke puss?

N
Jo puts puster, men bruk 3mm C bruk.

Oppdatering! Jeg brukte gipsmørtel i stedet for vanlig puss siden jeg aldri har pusset før, og gipsmørtel skal være enklere å jobbe med. Ble ganske bra!

• En person bruker en murskje for å påføre gips på en vegg, med en rundel synlig under et lag gips.
N
👍Litt sparkel da bare.

• Liker
nybbstrom
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.