Hei!
Jeg har satt opp nye treullitplater som skal pusses ca 10mm i kjelleren.
Vurderer å droppe å sette nett. Er det noen som har pusset på treullit uten nett?
Når jeg har pusset Leca har jeg aldri brukt nett, og det sitter kjempebra, så jeg synes det burde feste bra på treulliten også! Hva tror dere? Noen med erfaring?

Har pusset med vanlig kalkpuss innendørs uten nett, det har fungert bra. Med hydraulisk kalkpuss derimot har det fungert dårligere. Hårfine sprekker som følger skjøtene mellom treullittplatene.
Antar at sementpuss oppfører seg mer som hydraulisk kalkpuss. Større sjanse for å unngå sprekker med nett.

hscn hscn skrev:
Har pusset med vanlig kalkpus innendørs uten nett, det har fungert bra. Med hydraulisk kalkpus derimot har det fungert dårligere. Hårfine sprekker som følger skjøtene mellom treullittplatene. Antar at sementpus oppfører seg mer som hydraulisk kalkpus. Større sjanse for å slippe sprekker med nett.
Ok takk for svar! Hva hadde du bak platene? Jeg har leca. Platene burde jo ikke bevege seg da synes jeg.

Vi har et gammelt tømmerhus, det er sikkert slik at Leca gir bedre forutsetninger, men jeg antar at Träulliten kan bevege seg litt også.

Hele kjelleren i mitt forrige hus hadde pusset treullit uten nett, det var ingen sprekker, pusset i 1959, betonghullstein bak.

C
hscn hscn skrev:
Hårfine sprekker som følger skjøtene mellom treullitplatene.
Samme sak her. Kalkpuss på plankevegg utvendig og kanskje pusset på 50-tallet en gang. Sprekk langs plateskjøtene.
Derimot i kjelleren der det er betonghulstein og innvendig finnes det ingen antydninger til sprekkdannelse.

C cpalm skrev:
Samme sak her. Kalkpuss på plankestamme utvendig og kanskje pusset på 50-tallet en gang. Sprekk langs plateskjøtene.
Derimot i kjelleren der det er betonghullstein og innvendig finnes det ingen antydninger til sprekkdannelse.
Ok. Høres ut som man kunne våge å teste uten nett. Er jo litt plagsomt å få nettet til å ligge inntil overalt. Vil gjerne titte frem et sted. Så deilig om man slipper.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.