Skal støpe plate i huset mitt, og har begynt å fundere på hvordan jeg skal gjøre med svillen i den "gamle" ytterveggen, som dere kan se på min helt fantastiske egenlagde tegning så ser huset ut som følger, den gamle tømmerkonstruksjonen (den store rektangelen), samt tilbyggingen (den lille rektangelen), det røde er svillbiten jeg skulle ønske å bytte ut til noe annet,
Jeg vurderer å sage bort den bit for bit og erstatte den med leca-bjelke, som man heiser opp mot stokken som blir igjen og legger under litt ekspanderende mørtel eller hva det kalles. Grunnen til dette er at den vil komme under gulvnivå omgitt av celleplast og singel, vet ikke hvordan den vil ha det med tiden.
Fundering nr 2 det blir jo en delt svill på den veggen mot tilbyggingen, leca-bjelke ved tilbyggingen, og så går den tilbake til tømmer igjen utenfor tilbyggingen, trenger jeg da å forsterke stokken over? Siden det blir første "hele" stokken på den veggen? For eksempel sette noen form for jern som hjelper til å holde sammen ved dører eller lignende? (Blir ca halvparten igjen ved døren)
Tror ikke den vil ha det spesielt dårlig av celleplast og singel. Singel er jo kapillærbrytende.
Helt unødvendig og bortkastet arbeid hvis du spør meg.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.