Jeg har kommet så langt at jeg skal begynne å sette takgips. Problemet er at det "rette" taket heller noe. For eksempel på en 4 meter lang innervegg kan det være en høydeforskjell på kanskje 1,5-2 cm (den ene enden 2.45 og i den andre 2.43). Er dere med på hva jeg mener? Det er vel som et vanlig gulvbjelkelag hvor man må legge distanser/høvle for å få gulvet plant. Nå er det slik at det er sperre i taket 28x70 mm på 30 cc og jeg hadde ønsket å skru gipset i dette, men da blir jo taket litt skjevt. Hvordan skal man gjøre det, finnes det en enkel måte.

Jeg vil helst ikke sette distanser på hver gipsplate der man setter en skrue (150 mm cc). Finnes det en enkel måte? Typ noen stålprofiler som maks bygger 3-4 cm som jeg kan sette distanser på og deretter skru gipset i?

/David

Skru bare opp taket og du vil aldri se den forskjellen på 4m.

Sier det samme! har renovert en stue i et 100 år gammelt hus. Man merker at ting og tang er skjevt når man jobber med det, men når rommet er ferdig ser man det ikke lenger. Eneste gangen er hvis rettholt og vater kommer frem, og hvorfor skal man ha dem fremme?

Det er litt varierende høyde også i sidelengs retning. Dannes det ikke skygger om man setter opp gips og det luter?

Jeg tror som de øvrige her at det er ingenting å bry seg om.

Om du absolutt skal fikse det så burde det enkleste være å sette ny spikerslag, riktig avveid, mellom de eksisterende panelbordene. Å avveie hver eneste festepunkt for gipsplatene individuelt tror jeg er et umulig prosjekt.

Det er jo absolutt ingen stor feil. Da jeg pusset opp kjøkkenet i vårt hus (30-talshus) så differerte det gamle taket 70mm på 4,6m. Jeg hadde aldri engang mistenkt feilen før jeg satte opp vateret.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.