Hei! Jeg planlegger å sette opp perlespont i hytta mi. Er minst sagt nybegynner, så jeg ber på forhånd om unnskyldning for eventuelle dumme spørsmål.
Har aldri satt opp panel før, og jeg lurer på hvordan man får det til i overkant og underkant. Jeg har sett at brystlisten er liksom "utskåret" for å kunne dekke panelets overkant. Nå lurer jeg på om det tilsvarende gjelder for gulvsokkelen? Jeg leter og leter på nettet etter inspirasjon og rene produkter, men finner ingenting av den typen...
Mitt andre spørsmål gjelder selve perlesponten. Kan jeg kjøpe den ferdigkappet i den høyden jeg vil, eller kjøper jeg hele lengder og sager selv? Blir det ikke risiko for mye svinn da hvis en hel lengde er for eksempel 3 meter (som jeg har funnet), og jeg vil ha brystning på 160 cm? Eller skjøter man sammen biter på veggen?
Har aldri satt opp panel før, og jeg lurer på hvordan man får det til i overkant og underkant. Jeg har sett at brystlisten er liksom "utskåret" for å kunne dekke panelets overkant. Nå lurer jeg på om det tilsvarende gjelder for gulvsokkelen? Jeg leter og leter på nettet etter inspirasjon og rene produkter, men finner ingenting av den typen...
Mitt andre spørsmål gjelder selve perlesponten. Kan jeg kjøpe den ferdigkappet i den høyden jeg vil, eller kjøper jeg hele lengder og sager selv? Blir det ikke risiko for mye svinn da hvis en hel lengde er for eksempel 3 meter (som jeg har funnet), og jeg vil ha brystning på 160 cm? Eller skjøter man sammen biter på veggen?
Normalt setter man vel panelet ned til gulvet og deretter sokkel utenpå.
Gjelder lengde. Om du har en god sag innen rekkevidde så kan du sikkert bestille i den lengden/bredden/tykkelsen du vil ha. I byggevarehandel er det nesten alltid ferdigpakket i en og samme lengde.
Gjelder lengde. Om du har en god sag innen rekkevidde så kan du sikkert bestille i den lengden/bredden/tykkelsen du vil ha. I byggevarehandel er det nesten alltid ferdigpakket i en og samme lengde.
Hm, det er jo en kjempebra idé. Vi har torpet i nordre Hälsingland. Rimeligvis burde det jo kry av virke der kan man jo synes...
Finnes i 4,5m, sag dem i 1,5m lengder så slipper du spill, vil du at gulvsokkelen er i samme nivå som panelet så sett den dit først og still panelet på den, bruk panelclips for å feste panelet med. Kjøp på XL-bygg så kan de kappe opp lengdene for deg. Fredde
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Pärlspont "fel" utomhus på garageport?
Byggnadsvård -
Vad har vi för alternativ till ventilerade golvsocklar?
Golv -
Hvordan få inn perlespont under skap
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Pärlspont och bröstlist i 30-tal hus
Fönster & Dörrar -
Brystlist på perlestaffpanel
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi