8.962 lest ·
12 svar
9k lest
12 svar
Overligger til trapperekkverket, materiale - størrelse?
Hei!
Holder på å gjøre om trappen med rustfrie rør og har tenkt meg en overligger i EIK.
Lengden er cirka 4100mm.
Hadde tenkt meg en størrelse på ca 34*60-70 mm med langsiden oppover?
Vanskelig, må jo føles bra i hånden og samtidig se pent ut..
Og hvor kjøper jeg en slik bit??
Holder på å gjøre om trappen med rustfrie rør og har tenkt meg en overligger i EIK.
Lengden er cirka 4100mm.
Hadde tenkt meg en størrelse på ca 34*60-70 mm med langsiden oppover?
Vanskelig, må jo føles bra i hånden og samtidig se pent ut..
Og hvor kjøper jeg en slik bit??
Det finnes planhøvlet eik å kjøpe, så vidt jeg vet ikke helt i de dimensjonene du etterspør. Det finnes 15x70mm for eksempel, det kunne man lime sammen 2 biter til en 30x70mm, det er jo relativt nær det du etterspør.
Jeg vurderer litt å lage et slikt tre-rekkverk selv, hva slags rør bruker du deg av og hvordan fester du dem i treet?
Jeg vurderer litt å lage et slikt tre-rekkverk selv, hva slags rør bruker du deg av og hvordan fester du dem i treet?
Hei. Har laget en borejigg som borer loddrett i mitt vangstykke..
Men vurderer om det ikke er bedre å montere et stykke over vangstykket og feste rørene i istedenfor?
Rørene er fra Ikeas grundtal hylle, disse koster 30 spenn stykket typ.
Har sjekket litt lokalt, og der ville en bit som er 34x70 x4100 koste rundt 1500.
Vurderer vanlig furu i starten og male den hvit..
Føles som 34 bredt er for smalt nesten?
Men vurderer om det ikke er bedre å montere et stykke over vangstykket og feste rørene i istedenfor?
Rørene er fra Ikeas grundtal hylle, disse koster 30 spenn stykket typ.
Har sjekket litt lokalt, og der ville en bit som er 34x70 x4100 koste rundt 1500.
Vurderer vanlig furu i starten og male den hvit..
Føles som 34 bredt er for smalt nesten?
Fordi den skrus fast veldig tett (antar jeg) så kommer det sikkert til å gå bra, ellers er det stor risiko for at den slår seg.
Så trenger du nok å slipe og kvistlakke ordentlig om du skal bruke en sånn.
Så trenger du nok å slipe og kvistlakke ordentlig om du skal bruke en sånn.
Er det det denne hyllen som du henter røra fra?jkarlberg skrev:
Min fru vil gjerne bytte ut trapperekkverket hjemme til noe lignende, men jeg har argumentert mot det bare fordi rustfrie koster en formue. Kan man bruke disse så blir det jo virkelig overkommelig i pris.
Legg gjerne opp litt bilder på hvordan du har gjort det, så kan vi andre bli enda mer inspirert.
Lenken fungerer ikke, men det er fra hyllen grunnlister som har 6 pinner.
Til trappen kommer vi til å bruke 80cm rørene, hvilket blir halve prisen mot 120mm rørene.
Har for meg at 80 rørene koster 15:- stykket, går med ca 30 rør så det blir billig.
Legger opp bilder når det skjer noe, skal slipe og male trappen først.
Til trappen kommer vi til å bruke 80cm rørene, hvilket blir halve prisen mot 120mm rørene.
Har for meg at 80 rørene koster 15:- stykket, går med ca 30 rør så det blir billig.
Legger opp bilder når det skjer noe, skal slipe og male trappen først.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Kan jeg bruke messingskrue til eikerekkverk?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Är trappräcket tillräckligt högt?
Hemma hos -
Plintar till höga staketstolpar med överliggare
Trädgård allmänt -
Måla stolpe till överliggare
Färg, Måla & Tapetsera -
Overligger til gabioner
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi