Hei!
Jeg har et uthus som skal bygges om til gjestehytte. Ytterveggene består av trebjelkestamme med OSB og veggplater utvendig. Fungerer det å isolere stammene og sette dampsperre, osb og gips innvendig, eller blir det for tett med osb på utsiden til tross for dampsperren på den varme siden av veggen? Noen som har praktisk erfaring med osb som vindtett og kan dele sine erfaringer?
Jeg har et uthus som skal bygges om til gjestehytte. Ytterveggene består av trebjelkestamme med OSB og veggplater utvendig. Fungerer det å isolere stammene og sette dampsperre, osb og gips innvendig, eller blir det for tett med osb på utsiden til tross for dampsperren på den varme siden av veggen? Noen som har praktisk erfaring med osb som vindtett og kan dele sine erfaringer?
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 221 innlegg
Det skal nok ikke være noen problemer. Er du bekymret for at fukt ikke kommer ut, og gjestehytten dessuten ikke alltid er oppvarmet, kan du sette en dampbrems i stedet for sperre på innsiden.M menhir skrev:Hei!
Jeg har et uthus som skal bygges om til gjestehytte. Ytterveggene består av trestendere med OSB og veggplater utvendig. Fungerer det å isolere stenderverket og sette dampsperre, osb og gips innvendig, eller blir det for tett med osb på utsiden til tross for dampsperren på den varme siden av veggen? Noen som har praktisk erfaring med osb som vindsperre og kan dele sine erfaringer?
Men OSB er ikke fuktspærrende så uansett bør det funke bra.
Takk for ditt svar. Det høres jo ut som at det kan fungere.klaskarlsson skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Fästa blandare för dusch, 13 mm gips och 10 mm osb.
Badrum -
Osb + gips eller kun kryssfinér
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
OSB mot rupanel på knevegg - ok eller ikke?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hur klamma kabel på gips+osb
Utbyggnad och tillbyggnad -
OSB og gips i garasje
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi