Skal flytte et bad i vår kjeller.

Grunnen under platen har sunket, ca 100 mm. Platens tykkelse er ca 180mm.

Vil ikke pigge opp hele området, bare grøfter der hvor avløpet krever, samt de øvre 80 mm av berørt areal, ca 14 kvm. Tenkte deretter å gjenopprette alt med vannbåren gulvvarme + betong på de 80 mm som frigjøres.

Oppbygging i.h.t. følgende. Se bilde 001 fra byggeplanene fra 1966, detaljen stemmer ikke helt, men prinsippet er det samme.

Mine spørsmål:

Hvis jeg pigger opp deler av platen, kan jeg på noen måte isolere under den gjenværende platen? Stikke inn celleplast eller kanskje spre ut lecakuler. Trengs det, gjør det noen forskjell?
Se skisse 002

Eksisterende avluftning sitter ca 2m fra den nye wc-stolen. Det kommer til å være sammenkoblet, men er avstanden problematisk på noen måte? Kan også legge til at den avluftningen allerede avlufter en liten WC, akkurat som det har vært siden huset ble bygd.

• Skisse av konstruksjonsdetalj fra bygghandling, viser betongplate med isolasjon og dimensjoner. Bilde fra 1966, relatert til badrenovering i kjeller.
  • Skisse av baderomsrenovering som viser betongplate og forslag til isolering med cellplast under eksisterende plate, samt renneløsning for avløp i kjellergulv.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.