Har ikke tilgang til leiligheten på noen dag så kan ikke ta noen bilder, fikk tegne opp plantegningen i stedet og hvordan veggen ser ut. (http://data.fuskbugg.se/skogsturken/Omslutande-List.jpg)

Det er altså en vegg som ikke går mellom to vegger, men den går bare ut en bit. Den ytre kanten da som finnes er stygg og selve veggen er gammel og ujevn. Man ser derfor det ganske tydelig da det sitter kjøkkenskap på den veggen og jeg vil nå skjule denne stygge kanten ved å sette en list der.

Det jeg søker er en omsluttende list som ser ut som et "U", tanken er at denne skal settes på kanten av veggen slik at det skjuler ujevnhetene og det stygge. Finnes dette? Har spurt rundt men ikke funnet særlig mye. Siste utveien er jo å lage noe eget med hjelp av 1 bred og to smalere lister men det er ikke i det hele tatt like pent.

Tips?

Jeg har nettopp kikket på lister og annet til mitt kjellerstueprosjekt. Ikke omsluttende lister dog, men jeg har iallfall ikke sett slike når jeg har kikket på annet. Kan du ikke sette en plate/list/brett på veggenden i passende bredde og deretter vanlige foringer på sidene? Typ: |__|? Hvis du ikke vil ha synlige skjøter, kan du alltid sparkle over dem eller fylle med det som mine kolleger kaller "Hobbyhåndverkerens beste venn", dvs. akrylfugemasse, og så male hele greia etterpå? Hvis det finnes omsluttende lister, tror jeg det kan bli vanskelig å få tak i akkurat riktige dimensjoner for akkurat din veggstump.
/Jari

En annen variant kan være å dekke veggenden med en plate (gips) for deretter å montere hjørnelister |_ i hjørnene og så male.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.