Hei skulle trenge noen tips.
Vi har bygget et nytt tak til en mindre tømmerhytte. Taket ble høyere og fikk en annen helling, tenkte nå å ramme opp den siste biten av de gamle innerveggene. Men hvordan pleier man å gjøre mot taket? På takstolene skal det glespanel og deretter gips, tenkte jeg. Her er to bilder av hvordan det ser ut nå.

IMG_3575.JPGIMG_3576.JPG

Skal man bygge toppreglar i samme helling som takstolen og feste dem mot takstolen, eller skal de festes mot glespanelet?
Eller bare la de stående reglarn gå opp i taket en bit og feste dem i takstolene?

Hvordan har du festet veggskinnene mot taksperrene? Med spikerplate?
Så må man først vite hvor mye isolasjon du skal ha. Bare tykkelsen av takstolen minus luftspalte?
Du må ha murrekkverk på veggen. Dette ville jeg skru fast i taksperrene og eventuelt felle inn i veggskinnene om det er stående murrekkverk.

Hei mener du hvordan jeg har festet takstolene mot tømmerstammen? Jeg har ikke gjort noe med innerväggen ennå.
Ja isolasjon blir takstoltykkelse minus luftspalte. Det er jo tømmerstamme rundt om, dette er bare en oppstilt innervägg med mer isolasjon innenfor tømmerstammen som nå ikke når helt opp til det nye taket.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.