1.530 lest ·
3 svar
2k lest
3 svar
nybegynner trenger hjelp med kjellerhullet.

Hei!
Dette blir altså mitt første innlegg i dette forumet! Gøy!
Jeg elsker å renovere, og er en veldig rastløs sjel. Jeg er hjemme i mammapermisjon, men min samboer derimot jobber fulltid, og er ikke fullt så rastløs som meg.
Jeg har altså lovet ham å holde ham utenfor dette lille prosjektet som jeg begynte her om dagen.
Her satt det masonittplater i taket, gipsplater på veggene og et vakkert dyprødt heldekkende teppe på gulvet.
Hva dette hullet skal bli til vet jeg ikke, (sannsynligvis garderobe) men det jeg vet, er at jeg vil la det være så luftigt som mulig, og jeg skal ha fliser på gulvet, og bare pusse veggene, så fukt og annet godt ikke sperres inne på noen måte.
I forbindelse med dette, oppsto selvsagt straks spørsmål, og jeg håper at noen vennlige sjeler gidder å hjelpe meg å besvare noen av dem.
Jeg tenker å prøve å pusse/sparkle veggene her nede og bare male veggene med en eller annen diffusjonsåpen maling. men jeg vil ikke ha en masse forskjellige synlige materialer og "lapper", men jeg skulle ønske at jeg kunne få veggene til å slutte tett, inntil, mot trappen på alle kanter.
første dumme spørsmål: Hvordan gjør jeg det? bygger man en slags konstruksjon av gipsplate og så sparkler over, eller hvordan gjør man det? håper dere forstår hva jeg mener når dere ser bildet nedenfor...

og hvis man ser nøye på bildene, er det en liten "hule" inn til venstre på bildet. det er som en liten krok under trappen på venstre side. Mellom "rommet" og den hulen er det bare en skillevegg av lecablokk.

Mitt spørsmål er også der. fyller den noen funksjon, eller kunne jeg ta den ned og lage ett gulv, under hele trappen, så det blir lettstelt og åpent??
Og vær så snill dere dyktige renoverere her, ikke ta meg for dum, det er første gang jeg tar på meg et sånt stort prosjekt på egen hånd, og jeg er både arbeidsvillig og relativt hendig, og jeg synes det føles perfekt å øve på et sånt meningsløst lite krok
Åh takk! Jeg vurderte å putte inn leca i hålighererba, men det der høres mye smartere ut!
Takk for hjelpen!
Takk for hjelpen!
Medlem
· Stockholms
· 1 555 innlegg
Hva sies om å fylle hulrommene med skumplast, skjære bort det som stikker ut og noen cm til, deretter pusse med gips.
Klikk her for å svare